چگونگی حفاظت و نگهداری از یک وب سایت

چگونگی حفاظت و نگهداری از یک وب سایت : صاحب یک وب سایت و یا صاحب یک وبلاگ، مسئولیت هایی برای خودش دارد. شما نمی توانید فقط از آن وب سایت دانلود کنید و آن را فراموش کنید. نگهداری و حفاظت منظم از وب سایت، غالبا باید انجام شود، در صورتی که شما بخواهید سایتتان یک سایت موفقی باشد.

چگونگی حفاظت و نگهداری از یک وب سایت

چرا حفاظت و نگهداری سایت (پشتیبانی سایت) بسیار مهم می باشد؟

با پشتیبانی سایت به صورت منظم، سایت شما به طور موفقیت آمیزی و به خوبی اجرا خواهد شد. هیچ بازدید کننده ناراضی و دلخور به وجود نخواهد آمد به خاطر این که همه چیز در سایت به خوبی انجام می شود، و در صورتی که بازدیدکنندگان ناراضی شوند، لینک و یا سایت شما به خوبی کار نمی کند و یا دچار نقص و عیب شده است.
بازدیدکنندگان منظم، به دنبال چیزها و موارد جدیدی هستند، بنابراین برای آن ها اطلاعات جدید و مهیجی را فراهم کنید.

وب سایت، در شرایط هک شدن قرار می گیرد. با استفاده از یک برنامه حفاظت و نگهداری سایت به صورت منظم، شما می توانید سعی کنید تا از هک شدن وب سایتتان با حفاظت از همه چیز و به روز رسانی تمامی موارد جلوگیری کنید. انواع مختلف کارها و مواردی وجود دارند که باید در هنگام محافظت و نگهداری از وب سایت انجام شوند. آیا شما تصمیم می گیرید که خودتان این کار را انجام دهید، و یا این کار را به دیگری محول می کنید، در هر صورت باید این کار انجام شود.

به روز رسانی های وب سایت | پشتیبانی سایت

در مورد این موضوع به صورت جدی فکر کنید، در صورتی که شما از یک وب سایت بازدید می کنید که به طور منظم آپدیت و به روز رسانی نمی شود، آیا شما مجددا به این وب سایت سر می زنید و از آن بازدید می کنید؟ چرا شما باید وب سایت و یا وبلاگ خودتان را به روز رسانی و آپدیت نکنید؟

به روز رسانی محتوای وب سایت

محتوای وب سایت می تواند شامل متن نوشته شده، تصاویر، دانلود رایگان، و هر چیز دیگری باشد که باعث می شود بازدیدکنندگان جدیدی جذب این وب سایت شوند، و بازدیدکنندگان موجود را برای بازدید مجدد جذب می کند. در اینجا ایده های مختلفی وجود دارد:

به روز رسانی محصولات

به روز رسانی محصولات، در واقع بسیار مهم می باشد، در صورتی که سایت شما یک عنصر تجارتی الکترونیکی برای آن ها می باشد.

  1. محصولات جدید که به بخش اعلانات اضافه شده اند.:به روز رسانی هدایت های خودتان را فراموش نکنید، که در واقع برای افزودن یک پیج و صفحه ای برای محصولات جدید و افزودن آن برای نقشه اصلی سایت شما می باشد.
  2. در صورتی که شما یک طرحی دارید که یک جنبه هدایتی دارد (در یک نوار کناری وبلاگ مشاهده می شود) به روز رسانی ها می توانند برای آن افزوده شوند، بنابراین بدون توجه به این که بازدیدکنندگان به کدام صفحه مراجعه می کنند، آن ها اعلامیه محصولات جدید را مشاهده می کنند.
  3. عدم تداوم و دستکشی از یک محصول. مانند اعلام محصولات جدید، در صورتی که شما یک محصول را قطع کنید و دیگر از آن استفاده نکنید، این اطلاعیه باید در بخش نواری مشاهده شود، که در واقع اطلاعات در دسترس را در کل سایت شما ارائه می دهد.
  4. تغییرات قیمت های آینده، احتمالا یکی دیگر از مواردی ست که باید در این نوارها اعلام شوند. آن می تواند باعث تحریک برخی از خریدهای سریع و عجله ای شود.

بروز رسانی اخبار شرکت

آیا شما هیچ وقت به مجله ها و روزنامه ها توجه کرده اید؟ به نظر شما چه کسی از سایت و یا محصولات شما بازدید می کند و آن ها را بررسی می کند؟ این تمامی مواردی است که درواقع دلیل اجتماعی نامیده می شود، و شما باید چیزی را که دیگران در مورد شما می گویند را به بازدیدکنندگان خودتان نشان دهید.
آیا تعداد کارمندان شما روبه رشد می باشند؟ اعضای کارمندان خود را اعلام و معرفی کنید.

برنامه ای که در آن به شرکت کنندگان جایزه می دهند.

با داشتن یک برنامه جایزه دهی و یا یک مسابقه به صورت دوره ای، شما می توانید یک راه بسیار خوب و مناسبی برای ایجاد برخی از موارد جذاب در مورد سایت خودتان ایجاد کنید.
به روز رسانی محتوا و مطالب قدیمی باید در رابطه با حفاظت و نگهداری وب سایت شما و لیست مربوط به آن انجام شود. اطلاعات به روز رسانی می شوند، و محتوای اصلی و اطلاعات وب سایت شما برای نشان دادن به بازدیدکنندگان حفظ می شوند، که این موارد جزء بهترین ویژگی ها می باشند.

افزودن ویژگی ها

در صورتی که به طور همزمان، شما یک وب سایتی را ایجاد کنید که موارد منفی و مشکلاتی به دلیل محدودیت های بودجه دارند، آیا شما در این مواقع می توانید محدودیت های مربوط به بودجه را فراهم کنید؟

یک نگاهی به وب سایت-وبلاگ خودتان بیاندازید، و این موضوع را بررسی کنید که شما می توانید چه بهبودهایی را در رابطه با این وب سایت و یا وبلاگ انجام دهید. چیزی که شما اصلا قبلا فکر آن را نمی کردید. شاید شما برخی از فیدبک ها و پیشنهادات و انتقاداتی از بازدیدکنندگان خود داشته باشید، که باید بهبود یابند و اجرا شوند؟

رفع موضوعات و مسائل مربوط به قابلیت استفاده که به آن اشاره شده است

زمانی برای افزودن یک وبلاگ، در صورتی که شما یک وب سایت منظمی داشته باشید، و در حال حاضر به آن دسترسی نداشته باشید؟
آیا شما در یک و یا چند شبکه اجتماعی عضو هستید؟ دکمه ها و لینک های اضافی و مناسب دیگری را به پروفایل های اجتماعی خود بیافزایید.
–    بخش مربوط به پرسش و پاسخ متداول را به وب سایت خود به همراه شماره تلفن و یا آدرس های پست الکترونیکی بیافزایید که در صورت نیاز با این شماره تلفن و یا آدرس پست الکترونیکی تماس حاصل شود

وظایف مربوط به حفاظت و پشتیبانی سایت

برخی از وظایف و کارهای مربوط به حفاظت منظم از وب سایت وجود دارد، که شما باید در برنامه ریزی های اساسی خود آن ها را انجام دهید. برنامه ریزی هایی که حداقل به صورت ماهانه انجام می شوند، با یک جدول زمانی شروع می شوند.

تهیه نسخه پشتیبانی از وب سایت شما

تهیه یک نسخه پشتیبانی از وب سایت شما، باید در همه زمان ها انجام شود، مخصوصا در صورتی که شما از یک رابط کاربری آنلاین در رابطه با فروشگاه ها و یا وبلاگ ها برای ایجاد تغییرات استفاده می کنید. چه چیزی در اینجا رخ می دهد. حتی در صورتی که یک شرکت میزبان وب سایت بگوید که آن ها از سرورهای سایت شما نسخه های پشتیبانی برداشته اند، نسخه های پشتیبانی قدیمی آن ها قبل از این که شما ویرایش کنید بوده اند. در صورتی که سرورها به دلایل مختلفی با نواقصی روبرو شوند، و یا این که وب سایت شما هک شود، ویرایش های شما باید مجددا انجام شوند، در صورتی که شرکت میزبان وب سایت چیزی که آن ها از آن نسخه های پشتیبانی برداشته اند را بازیابی کند. تصور کنید که کل یک روز کاری را از دست داده اید و دلیل این فقط به این خاطر می باشد که شما چند دقیقه از وب سایت خودتان نسخه پشتیبانی تهیه نکرده اید.

نظارت بر قطع و وقفه در کار وب سایت

در صورتی که سایت شما قطع شود، شما در ابتدا می خواهید دلیل این قطعی را بدانید، و نمی خواهید که هیچ ایمیل و پست الکترونیکی را از افرادی دریافت کنید که در واقع در رابطه با این موضوع می باشد که آن ها نمی توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. Site up، یک برنامه کوچکی می باشد که در کامپیوتر شما در چک کردن پس زمینه سایت شما براساس یک اصول منظمی قابل اجرا می باشد. زمانی که پنجره های سایت شما بسته می شود، آن به شما این اطلاع را می دهد. بدیهی است هرچند که کامپیوتر شما در این صورت باید نسبت به آن کار مناسبی را انجام دهد. اطلاعات ثبت نام اصلی را بررسی کنید
به موارد ثبت شده در WHOIS نگاه کنید که چه اطلاعاتی برای حوزه شما ثبت شده است. مطمئن شوید که آن به درستی انجام شده است. گاهی اوقات، زمانی که شما در ابتدا به محدوده خودتان وارد می شوید، شما احتمالا از یک آدرس ایمیل استفاده کنید، که دیگر معتبر نمی باشد. این مواردباید به روز رسانی شوند، زمانی که یک مشکل و مسئله ای با توجه به ورود شما به این دامنه به وجود می آید، و یا یک عبارت توجهی مربوط به انقضاء آن به ایمیل شما ارسال می شود. آن ها مورد ثبت شده را به آدرس ایمیل موجود ارسال می کنند.

تست سرعت وب سایت

تست کردن سرعت دانلود وب سایت شما، به طور منظم بسیار مهم می باشد. مخصوصا در صورتی که شما ویژگی های جدیدی را به این وب سایت افزوده باشید. کاربر اینترنتی وب سایت، یک دامنه توجه بسیار کوتاهی دارد. در صورتی که سایت شما سرعت دانلود پایینی باشد، آن ها منتظر نخواهند بود و صبر نمی کنند و این وب سایت را ترک خواهند کرد. شما باید تمامی مواردی را انجام دهید که شما می توانید در این صورت سرعت دانلود وب سایت خود را افزایش دهید، به طوری که بازدیدکنندگان برای خواندن اطلاعات و محتوای وب سایت شما در این وب سایت بمانند، و به طور امیدوارانه ای شما را با تشویق این که سایت فوق العاده ای با سرعت بسیار مناسب دارید، تشویق کند.

چک کردن لینک | لینک های داخلی و خارجی سایت

لینک ها، در طول زمان شکسته می شوند. با تغییراتی در رابطه با این موارد، و در صورتی که شما شخصی را در یکی از مقالات خود و یا در جایی مانند چنین لینک های سایت به عنوان منبع معرفی کنید، این لینک ها می توانند تغییر کنند و یا شکسته شوند. وظیفه پیدا کردن لینک های شکسته، کار سختی نمی باشد. فقط استفاده از یک چک کننده لینک برای تست کردن لینک های خارجی شما و هم چنین لینک های داخلی شما حداقل در یک ماه مورد نیاز می باشد.

به روز رسانی های نرم افزار | یکی از حساس ترین موارد پشتیبانی سایت

نرم افزار مربوط به بخش سوم می باشد، مانند نرم افزارهای تجارت الکترونیکی شما، نرم افزارهای ورد پرس و جوملا، همواره نرم افزارهای خود را آپدیت و به روز رسانی می کنند. شما باید به روز رسانی این نرم افزارها و این آپدیت ها را حفظ کنید و آن ها را تا جایی که ممکن است در زمان مناسب نصب کنید. به روز رسانی ها، نه تنها جزء ویژگی های جدید وب سایت می باشند، بلکه آن ها شامل به روز رسانی های امنیتی نیز می باشند. آنالیز و تجزیه و تحلیل آمارهای وب سایت
آنالیز و تجزیه و تحلیل، فقط مربوط به آمار فروش شما نیست، بلکه می تواند در رابطه با آمار وب سایت نیز باشد.

آمارهای مربوط به ترافیک

به آمارهای سرور وب سایت خودتان برای تعیین ترافیک وب سایتتان مراجعه کنید. در صورتی که حساب و اکانت میزبانی وب سایت شما آمار مربوط به وب سایت مناسبی را نداشته باشد، در این صورت باید آن را نصب کنید. چیزی شبیه به اوستا می باشد که موارد زیر را ارائه می دهد:

  • صفحات و پیج ها در سمت چپ وارد می شوند
  • زمان صرف شده در سایت را نشان می دهد
  • نرخ های بالا و پایین و انعطافی
  • سایت های مراجعه و منبع
  • کشورهایی که بازدیدکنندگان از آن کشور می باشند
  • کلمات کلیدی- عبارت های کلیدی، که برای پیدا کردن آن مورد استفاده قرار می گیرند.
  • آنالیزگر گوگل، برخی از این اطلاعات را فراهم خواهد کرد. آن احتمالا به عنوان یک برنامه آماری مربوط به وب سایت کامل نمی باشد، که از یک سرور واقعی شما اجرا می شود.

زمانی که یک برنامه ای مربوط به آمار وب سایت در سرور شما نصب می شود، آنالیزگر گوگل، لینک میزبان را به شما نشان نخواهد داد (ارتباط به طور مستقیم با تصاویر شما در سایت شما)، به عنوان مثال تصاویر شما، PDFها، گزارشات، و … . این افراد، محتوا و اطلاعات وب سایت شما را و هم چنین پهنای باند شما را می دزدند، در صورتی که آن ها اجازه شما را برای انجام این کار نداشته باشند. با این اطلاعات، شما می توانید HOTLINK را متوقف کنید.
نتایج موتورهای جستجوآیا شما اولین صفحه را برای کلمات کلیدی- عبارت های کلیدی که از شما می خواهند نشان می دهید؟ در صورتی که شما آن در برخی از موارد ارائه داده اید، به عنوان مثال در چند ماه برای به دست آوردن صفحه اول از نتایج جستجو، به طور طبیعی احتمالا آن زمان مناسبی برای جستجوی محتوا و مرورهای شما می باشد.

 

منبع : طراحی سایت وب نوش