مشاوره سئو سایت : ما همواره در دفتر شرکت خویش کارفرمایانی را ملاقات کرده ایم که با حالتی مستاصل و درمانده به دنبال افزایش فروش خویش هستند ولی هیچ راهکاری را سراغ ندارند. کارفرمایانی که هر کدام صاحب کسب و کاری بعضا با عمر بالای ۱۰ سال و تعدادی پرسنل هستند ولی درآمدشان تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی دچار رکود شده است. برخی از کارفرمایان که قدم را فراتر گذاشته و با مطالعه راهکارهایی را پیدا کرده اند ولی با توجه به اینکه دانشی در حوزه تبلیغات ندارند به ما مراجعه کرده و از ما می پرسند. سئو چیست؟ و یا اینکه سئو سایت چه کمکی می تواند به کسب و کار و افزایش فروش آنها بکند؟

برخی از کارفرمایان هم که تحت تاثیر بازار داد وستد ایران هستند گمان می کنند که سئو نوعی پرداخت پول و یا رشوه به گوگل می باشد تا آنها را بالاتر از رقبایشان معرفی کند (خنده). ولی براستی سئو چیست؟

 

مشاوره سئو سایت

 

اگر بخواهیم سئو یا به لاتین SEO را تحت اللفظی معنی کنیم همان بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. ولی این بهینه سازی موتورهای جستجو برای چه منظوری است و هدفمان از این کار چیست؟ اگر ما بتوانیم پاسخ صریح و روشنی به این سوال بدهیم در حقیقت توانسته ایم سئو را تشریح کنیم.

یک پاسخ کوتاه به این سوال اینست که، هدف ما از سئو و یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو این نیست که بخواهیم گوگل را تعمیر کنیم بلکه با  اینکار می خواهیم این موتورهای جستجو و یا به عبارتی عامیانه تر خود گوگل را برای سایت خویش بهینه کنیم تا ما را سریعتر و بهتر ببیند. این سریعتر و بهتر دیده شدن همان اتفاقی است که می تواند ما را در نتایج گوگل بالاتر ببرد.

نکته اساسی در شروع هر کاری شناخت دقیق از نیازمندیهای آن کار می باشد. ما بدون آگاهی از فضای کسب و کار و یا ماموریت وب سایت کارفرما و نیز نیازمندیهای کاربران و جستجوهای آنها نمی توانیم موتورهای جستجو را برای سایت شما بهینه کنیم. بنابراین قدم اول در شروع فرایند سئو تحلیل کسب و کار متعلق به آن وب سایت می باشد، پس در اینجا به کمک شما نیاز خواهیم داشت که ما را با کاری که انجام می دهید آشناتر کنید.

انتخاب کلمه کلیدی

در قدم اول ما به دنبال کلمات کلیدی آن کسب و کار و یا در حقیقت خدمات شاخص و یا محصولاتشان هستیم. کلمات کلیدی که در اکثر مواقع نیز کاربران همانها را عینا در گوگل و یا هر جستجوگر دیگری جستجو میکنند.

اهمیت انتخاب صحیح کلمات کلیدی در سئو به اندازه انتخاب یک زمین مناسب برای کشاورزی است که اگر این کلمات کلیدی درست انتخاب نشوند نتیجه همان می شود که شما بذر گندم را در شوره زار بکارید.

انتخاب کلمات کلیدی صحیح می تواند یک پایه صحیح برای گردآوری کلمات کلیدی مرتبط با آنها نیز باشد به طوری که پس از گردآوری تمام کلمات کلیدی پایه و کلمات مرتبط می توانیم آنها را اولویت بندی کنیم. اولویت ۱، اولویت ۲ و الی آخر.

برای اولویت بندی این کلمات ما باید از ابزارهای خود گوگل کمک بگیریم تا بدانیم میزان جستجوی هر کلمه توسط کاربران چه مقدار است.

تحلیل وضعیت سایت های رقیب

قدم دوم برای شروع فرایند سئو، تحلیل وضعیت رقبای شماست. مخصوصا آنهایی که در صفحات اول، دوم و یا سوم گوگل مرتبط با هر جستجوی کلمه کلیدی هستند. در رقابت های فشرده ما شاهد آن هستیم که وب سایت های حاضر در صفحات اول گوگل، سایت های بسیار قدرتمندی با پیج رنک های بسیار خوب می باشند که رقابت را برای همه سخت می کند.

به عنوان مثال نتایج برای کلمه پرجستجویی همچون موبایل وحشتناک می باشد و ما شاهد هستیم که رقبای شما در صفحه اول گوگل همانند فروشگاه دیجی کالا جزو سایت های برتر دنیا می باشند و این مساله کار را برای ما سخت می کند. ولی شما نگران نباشید چرا که

گوگل به هیچ سایتی چک سفید امضا برای باقی ماندن در نتایج اول خود را نداده است

و همواره با قبول زحمت لازم، زمان لازم و هزینه لازم می توان سرسخت ترین رقبا را از نتایج رقابت ها پایین کشید.

اکنون با اطلاع از وضعیت کلمات کلیدی و وضعیت سایت های رقیبان ما می توانیم یک استراتژی سئو برای وب سایت خویش را بچینیم. ما از کلمه استراتژی برای انجام سئو استفاده می کنیم چرا که باور داریم سئو ابزار لازم میدان جنگ کسب و کارهای اینترنتی برای فروش بیشتر است و نزدیک شدن هر پله به لینک اول نتایج گوگل، زنگ خور شرکت شما را بالاتر برده و حساب بانکی شما را شارژتر. بنابراین

برای انجام سئو بایستی استراتژی داشت نه یک کار کارشناسی صرف.

وقتی که ما برای رسیدن به هدف خود یا همان سئو سایت خویش دنبال طرح ریزی یک استراتژی مناسب هستیم باید علاوه بر دو نکته گفته شده در بالا نیروی انسانی مورد نیاز و تمامی هزینه های لازم را پیش بینی کنیم. یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از متخصصین سئو نداشتن نظم در انجام سئو می باشد. یادمان باشند که گوگل و موتورهای جستجوی آن، همانند یک انسان باهوش و با حافظه تمام رفتارهای ما را رصد میکنند و یکی از پارامترهایی که هر سایتی را نزد گوگل محبوب می کند داشتن نظم در اداره وب سایت می باشد.

گوگل یک رئیس سختگیر ولی قدردان است

تمام سختگیری های گوگل برای انتخاب یک سایت خوب تنها برای راحتی کاربران می باشد بنابراین به هیچ عنوان نمی توانید آن را فریب دهید و اگر این کار را کردید مطمئن باشید که به زودی متوجه شده و شما را تنبیه خواهد کرد.

وقتی که استراتژی سئو سایت خود را طرح ریزی کردید آن را عملی کنید، شاید در طول زمان انجام سئو سایت، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کنید و با هر بار صعود چند پله ای در نتایج گوگل ذوق زده شده و یا با سقوط دلسرد، ولی به هیچ عنوان ناامید نشوید و عجولانه رفتار نکنید. سعی کنید این کار را منظم انجام دهید و ایمان داشته باشید که گوگل شما را می بیند.

این مطالب مختصری که برایتان گفتیم اصول کلی برای یک سئو سایت خوب می باشد ولی اگر شما به عنوان یک مدیر عامل، رئیس، مدیر آی تی و مدیر سایت یک مجموعه باشید بی شک از خود خواهید پرسید چگونه آن را عملی کنم؟؟

استراتژیست های سئو در تیم ما می می توانند تمام خواسته های شما را بشنوند و در این راه به شما کمک کنند. برای ما هیچ فرقی نمی کند که به عنوان سئوکار سایت در کنار شما باشیم و یا مشاور سئو، ما بهترین راه کار را به شما نشان خواهیم داد.

منبع : طراحی سایت وب نوش