مراقب این مدهای طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ باشید ! (بخش دوم)

مراقب این مدهای طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ باشید ! (بخش دوم): در بخش اول این مقاله ، به بررسی دو مورد از پنج مورد روش های طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ ، یعنی مد همبرگر منو که برای پنهان کردن نویگیشن سایت و آیتم های منو سایت در زیر یک دکمه همبرگر شکل استفاده می شد و مد استفاده از کاروسل (گردانه) ها برای نمایش اسلاید شو محتوا در طراحی سایت ، که باید با احتیاط از آن ها استفاده کرد پرداختیم . با بررسی ادامه این موضوع در ادامه با وب نوش همراه باشید .

پارالاکس اسکرولینگ در مدهای طراحی سایت در سال ۲۰۱۷

مدهای طراحی سایت در سال 2017

در سال های اخیر بسیار دیده می شود که وب سایت ها از این مد طراحی استفاده می کنند .
تکنیک پارالاکس اسکرولینگ در واقع به این شکل است که محتوای پیش زمینه و پس زمینه با دو سرعت متفاوت از هم پیمایش شوند تا به صفحه وب عمق ببخشیم و کاربر حس کند که عمق پس زمینه از پیش زمینه بیشتر است . این تکنیک می تواند به عنوان یک جلوه زیبا و موثر مورد استفاده قرار گیرد ، اما در مورد آن و تجربه کاربری اش جای بحث است .

مشکلات مد پارالاکس اسکرولینگ در طراحی سایت :

•   پارالاکس اسکرولینگ برای سئو سایت بد است :

از آنجا که طراحی سایت هایی که دارای پارالاکس اسکرولینگ هستند معمولا از یک صفحه لانگ اسکرول تشکیل شده اند ، بنابراین صفحات دیگری موجود نیست که طراح سایت ، محتوا را بر آن ها قرار دهد و آن محتوا توسط موتور جست و جو مورد بررسی قرار گیرد .

•   استفاده از پارالاکس اسکرولینگ در طراحی سایت  ممکن است عملکرد سایت را تضعیف کند :

به خاطر استفاده سنگین از گرافیک های JavaScript در اینگونه سایت ها ، ممکن است هنگام بارگذاری صفحات برای کاربر ، سایت دچار افت شدید سرعت شود و در نهایت کاربر با پیغام بروز خطا در اتصال مواجه شود ، به ویژه اگر سرعت انتقال داده در پهنای باند خود کاربر نیز پایین باشد . همچنین در موبایل ها نیز به دلیل استفاده زیاد از JavaScript این مشکل چندین برابر به چشم می خورد .
به هر حال ، پارالاکس اسکرولینگ می تواند بعد تازه ای در طراحی سایت شما باشد . اما همانطور که گفته شد ، اگر می خواهید سایتتان هم در رایانه ها و هم در موبایل ها عملکرد مناسبی داشته باشد (طراحی سایت ریسپانسیو مناسب و استانداردی داشته باشید ) بهتر است از سایر مدهای طراحی سایت برای زیبایی بخشیدن به سبک اسکرول شدن صفحات سایتتان استفاده کنید .
مد پارالاکس اسکرولینگ به دلیل لانگ اسکرول کردن صفحات وب سایت و برخورداری از گرافیک وب بالا ، حالت کارتون و انیمیشن مانند به سایت می بخشد و برای تعریف کردن یک داستان ، سبک مناسبی است . همینطور که کاربر صفحه را به سمت پایین پیمایش می کند ، عناصر داستن برای او به شکلی گرافیکی و زیبا بارگذاری می شوند .
در آخر ، اگر قصد استفاده از پارالاکس اسکرولینگ در طراحی سایت خود را دارید ، این پرسش را از خود بپرسید که آیا داستانی که میخواهید در سایتتان تعریف کنید ارزش کندی سرعت بارگذاری سایتتان و از دست دادن میزان بالایی از ترافیک بازدید کنندگان را دارد یا نه .

طراحی صفحات بارگذاری پیچیده

مدهای طراحی سایت در سال 2017

یادتان هست که مدت ها قبل برای ورود به یک سایت باید هنگام انتظار برای بارگذاری محتوای و صفحات سایت ، صفحه بارگذاری آن که با انیمیشن فلش درست شده بود را تماشا می کردید ؟ اما امروزه دیگر امکان انجام چنین کارهایی نیست و کاربران از سایتی که بارگذاری آن بیش از ۱۰ ثانیه طول می کشد به سرعت خارج می شوند . به همین دلیل سرعت لود سایت هم برای موتور های جستجو و هم برای کاربران اینترنتی از اهمیت ویژه ای برحوردا است . و در نتایج جستجو نیز شاهد این موضوع هستیم که وب سایت هایی با سرعت لود پایین به سختی در بازار رقابت دوام آورده و از نتایج حذف می شوند
برخی از سایت ها همچنان در حال استفاده از این روش طراحی صفحه بارگذاری هستند که در بعضی از آن ها کاربر مجبور است تا بارگذاری کامل محتوای سایت ، یک ویدیو یا فلش انیمیشن مثلا ۴۰ ثانیه ای تماشا کند که در واقع حتی از تماشای آن هم امکان حدس زدن این که این سایت چیست و چه محتوایی دارد نیست ! برای حرفه ای طراحی کردن صفحه بارگذاری ، باید به دو عنصر زمان و تناسب صفحه بارگذاری با محتوای اصلی سایت توجه بسیار کرد . مثلا در بعضی از سایت ها تا سایت بارگذاری شود ، یک انیمیشن با کیفیت و کم حجم زیر ۱۰ ثانیه ای با مفهومی مرتبط با محتوای اصلی سایت و یک موزیک مناسب به عنوان صفحه بارگذاری آن سایت قرار می دهند . اینگونه کاربر هم در حین انتظار سرگرم می شود و هم اینکه زمان زیادی برای مشاهده محتوای اصلی سایت از دست نمی دهد و همچنین از نمایشی که در صفحه بارگذاری می بیند می تواند حدس بزند که این سایت دارای محتوای مد نظرش هست یا نه .

استفاده بیش از حد از جاوااسکریپت

در مدهای طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ جاوا اسکریپت ، به دلیل داشتن ابزار و فریم ورک های فراوان ، امروزه بسیار راحت تر از گذشته است . همینطور چون زیبایی سایت ها و گرافیکی بودن واسط کاربری وب اپلیکیشن ها بسیار اهمیت یافته است ، همه توسعه دهندگان در کارشان مجبور به بکار بردن جاوا اسکریپت هستند . این تکنولوژی به دلیل حجیم بودن اسکریپت هایش سرعت بارگذاری صفحات وب را کاهش می دهد و همانطور که گفته شد ، کاربران وب و افرادی که قصد پشتیبانی سایت را دارند، سرعت برایشان مهمتر از هر چیزی است .

تعدادی از دلائلی که استفاده بیش از حد از جاوااسکریپت می تواند به سایت شما آسیب بزند :

مدهای طراحی سایت در سال 2017

•    طولانی شدن زمان بارگذاری
•    کاربران موبایل وب بیشتر با مشکل کندی سرعت مواجه می شوند
•    با یک باگ کوچک می تواند یک مشکل بزرگ در عملکرد سایت ایجاد کند
•    اگر به درستی پیاده سازی نشده باشد ، می تواند به امنیت سایت ضربه جدی وارد کند
•    چون توسط کراولر موتورهای جست و جو و مورد بررسی قرار نمی گیرد ، برای سئو سایت (بهینه سازی سایت) مناسب نیست

تایپوگرافی پیچیده

مدهای طراحی سایت در سال 2017

در مدهای طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ با اینکه می توان از چند نوع نوشتار مختلف در طراحی سایت استفاده کرد ، اما استفاده بیشتر از دو نوع آن ها توصیه نمی شود . استفاده بیش از دو نوع نوشتار در قالب سایت ، باعث می شود تا خوانایی مطالب کاسته شود و کاربری با ظاهری بهم ریخته و سردرگم کننده مواجه شود .
البته یک طراح حرفه ای که بداند کجا می تواند این قوانین و مدهای طراحی سایت را نقض کند ، به خوبی می تواند با استفاده از بیش از دو نوع نوشتار ، سایتی تمیز با مطالبی خوانا به کاربرانش ارائه کند .

طراحان خوب ، شکاکان خوبی هم هستند

بعضی از مدهای طراحی سایت در سال ۲۰۱۷ و سال های اخیر به عنوان بهترین شیوه های کار خودشان را ثابت کرده اند .
مثلا با روش مینیمالیسم می توان یک سایت تمیز ، سریع و آسان برای استفاده طراحی کرد . در حالی که طراحی سایت ریسپانسیو به کسب و کار اینترنتی کمک می کند تا سایتشان در هر دستگاهی به خوبی قابل مشاهده باشد . مدهای خوب ، مدت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند و مدهای بد طراحی سایت  ، پس از مدت بسیار کوتاهی از چرخه کار خارج می شوند .
گذشته از تمام مسائل مذکور ، مسئله مهم تجربه کاربری ، UX ، مطرح است . مهمتر از اینکه از چه مد و الگوی طراحی UI استفاده می کنید این است که کاربران توان برقرار ارتباط با واسط کاربری سایت شما را داشته باشند و با سبک کاری وب سایت آشنا باشند .

با وب نوش وب را بنوش: جدید ترین متد ها و روش های طراحی سایت حرفه ای را با ما تجربه کنید.