رعایت اصول اولیه سئو ، اصول پایه سئو در طراحی سایت

رعایت اصول اولیه سئو ، اصول پایه سئو در طراحی سایت : الگوریتم های موتورهای جستجو همیشه بر اساس و پایه برخی از فاکتورها و استاندارد ها طراحی و پیاده سازی شده اند و نیز بر اساس آنها تغییرات را انجام می دهند .  استانداردها و فاکتورهای اولیه سئو (اصول اولیه سئو) مواردی هستند که باید در طراحی سایت مد نظر قرار بگیرد تا وب سایت از هر نظر بهینه و سازگار الگوریتم های موتورهای جستجو باشد.

 

رعایت اصول اولیه سئو

 

دلیل رعایت اصول سئو در طراحی سایت

هر وب سایتی برای اهداف خاصی طراحی می شود که مهمترین آن ها طراحی وب سایت برای تجارت الکترونیک می باشد.و کسب در آمد از اینترنت . لذا برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل وب سایت طراحی شده دیده بشه بایداصول سئو و بهینه سازی را در طراحی سایت مد نظر قرار داد. اصول پایه سئو وب سایت شما را برای کراول های موتورهای جستجو بهینه می کند تا به راحتی مورد ارزیابی و کاوش قرار بگیرد. در زیر به برخی از اصول اولیه سئو می پردازیم :

اصول پایه سئو و رعایت آنها در طراحی سایت

طراحی سایت به صورت داینامیک

امروزه دیگر وب سایت های استاتیک جایگاهی نزد موتورهی جستجو ندارند و هیچ یک از آنها وب سایت های استاتیک را ایندکس نمی کنند. لذا طراحی وب سایت باید به صورت داینامیک باشد.

طراحی سیستم میریت محتوا برای قالب وب سایت

یکی از شاخصه های مهم برای الگوریتم های موتورهای جستجو محتوا می باشد بنابر این باید برای هر وب سایتی مرکز مدیریت محتوا قرار داده شود تا با استفاده از آن وب مستر بتواند تولید محتوا و بروز رسانی وب سایت را انجام دهد. البته امروزه خیلی از سیستم های مدیریت محتوای کد باز مانند جوملا ، وردپرس ، اپن کارت ، دروپال و … وجود دارد که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد .

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو

جدیدترین و می توان گفت یکی از مهمترین متدهای روز سئو طراحی ریسپانسیو (سازگار با تمام دستگاه های هوشمند ، موبایل و تبلت) می باشد. لذا باید در طراحی سایت به این متد توجه ویژ داشته باشیم .

رعایت توضیحات متا و کلمات کلیدی درست

هر وب سایتی با استفاده از توضیحات متا در وب سایت و کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو قابل شناسایی می باشد . لذا استفاده درست از این توضیحات می تواند به معرفی سریع وب سایت کمک کند. همچنین هر وب سایتی برای کلمات کلیدی خاصی پیاده سازی می شود. لذا باید در انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت دقت کامل را داشته باشیم .

رعایت تگ های H در صفحات وب سایت

هر صفحه از وب سایت برای خود در نزد گوگل یا هر موتور جستجویی اعتبار دارد و این صفحات وب برای خودشان عنوانی دارند و نیز زیر عنوان ها توجه داشته باشید که بهترین تگ برای عنوان صفحه h1 و برای زیر عنوانش H2 می باشد لذا بهتر است این دو تا تگ را در تمام صفحات وب سایت داشته باشید .

رعایت   طراحی UI در کد نویسی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای سئو طراحی UI می باشد و اینکه وب سایت به صورتی باید طراحی شود که کاربرپسند باشد و از گرافیک مناسبی برخوردار باشد . بنابر این در طراحی گرافیک وب سایت باید دقت کافی داشته باشید.

رعایت طراحی UX

فاکتور مهم دیگر رعایت طراحی سایت به صورت UX می باشد  . از بهترین وب سایت باید دارای ناوبری مناسبی باشد . لذا باید در ساختار صفحات وب سایت دقت داشته باشیم که کار بر به راحتی بتواند به تمام صفخات سایت بدون دردسر دسترسی داشته باشد.

بهینه سازی تصاویر وب سایت

داشتن گرافیک بالا مزیت وب سایت می باشد با این نکنه که باید تصاویر وب سایت کاملا بهینه سازی شود تا در سرعت لود وب سایت خللی وارد نشود .

بهینه نویسی کدهای سایت

برای کد نویسی و نمایش وب سایت نیاز به HTML داریم و برای بهترین انیمیت نیاز به CSS داریم که امروزه ورژن برتر این زبان ها به نام های HTML5 و CSS3 در دسترس می باشد و موتورهای جستجو خود را با این دو استاندارد سازگار کرده اند. پس بهتر است در طراحی سایت خود با کد بهینه و استفاده از استاندارد های روز دنیا استفاده کنیم .

استفاده از سرور و هاست قدرتمند و سریع

برخی از سرورها خیلی کند هستند و لود وب سایت را به تاخیر می اندازند ونیز برخی نیز دارای امنیت مناسبی نیستند از این رو استفاده از سرور و هاست با امنیت بالا می تواند گزینه ای مناسب برای بهبود وضعیت وب سایت باشد .

بهینه سازی محتوای اولیه وب سایت

طراحی وب سایت وظیفه دارد محتوای اولیه وب سایت را از کارفرما دریافت کند و تمام آن را بر اساس اصول سئو ، بهینه سازی نماید.

معرفی وب سایت به گوگل

خیلی از کارفرما ها با ابزارهای موتورهای جستجو آشنا نیستند لذا در طراحی سایت با اصول اولیه سئو ، طراح باید وب سایت را با استفاده از ابزار های هر موتور جستجو معرفی و ایندکس کند .

تمام موارد بالا گزیده ای از اصول اولیه سئو  می باشند و هر طراح وب سایتی باید این موارد را رعایت کند .

برای طراحی سایت با اصول سئو به صورت کامل و ایندکس اولیه وب سایت در نتایج جستجو کمتر از یک روز می توانید با تیم سئو وب نوش تماس بگیرید .