هشت مشخصه ای که باید در یک طراحی سایت خوب رعایت شود

هشت مشخصه ای که باید در یک طراحی سایت خوب رعایت شود : اگر شما دارای یک وب سایت هستید به ۲ سوال زیر پاسخ دهید.

  1. آیا نتیجه ای که شما از وب ساییتان گرفته اید همانی است که انتظارش را داشته اید؟
  2. آیا هزینه ای که برای طراحی سایت صرف کرده اید در تجارت شما تاثیرگذار بوده است؟

در این مقاله ما ۸ خصوصیت اساسی یک سایت موفق را برای شما بازگو می کنیم. شما در طراحی سایت بایستی این موارد را در نظر داشته باشید چرا که نادیده گرفتن هر کدام از این ویژگی های پایه باعث خواهد شد سایت شما ناقص باشد.

 

طراحی سایت

 

۱٫   استفاده از مطالب تازه و بکر در طراحی سایت

مهم ترین چیز در دنیای مجازی و وب سایت ها محتوا می باشد. مردم برای رفع نیازهای خود به وب سایت ها مراجعه می کنند و دنبال محتوای خوب و تازه هستند، بنابراین محتوای سایت شما بایستی همواره منحصربفرد و به روز باشد. مطالب تازه و مفید باعث بازدید بیشتر کاربران و موتورهای جستجو از وب سایت شما خواهد شد و آنها را برای بازدید مجدد از وب سایت شما تشویق خواهد کرد. نکته مهمی را که شما بایستی به یاد داشته باشید ویرایش کردن مطالب منتشرشده قبلی تان است. این یک کار بسیار مفید است.

۲٫    مخاطبان هدف

کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند بایستی با یک نگاه سریع بتوانند مفید بودن وب ساییتان را تشخیص دهند. یک وب سایت خوب بایستی سرفصل ها و متونی را را داشته باشد تا بتواند کاربران را برای رفع نیازهایشان راهنمایی کند. این مساله مهمی هست که شما باید در زمان طراحی سایت بدان توجه کنید. بسیاری از شرکت ها در وب سایت خودشان خدمات و محصولات خود را به راحتی برای کاربران لیست نمی کنند، این یک اشتباه بزرگ است. شما بایستی در زمان طراحی سایت به نیازهای کاربران توجه داشته باشید و سعی کنید که در سایتتان از آنها بخواهید که فرم تماس شما را پر کنند و یا در خبرنامه شما عضو شوند.

۳٫   ایجاد محیط کاربر پسند در طراحی سایت

در یک وب سایت خوب محتوا به راحتی قابل دسترس می باشد. مطالب و صفحات بایستی دسته بندی شده و ساختار مضخصی داشته باس=شند تا کاربران بتوانند با طی یک مسیر مشخص مطالب مورد نیاز خود را پیدا کنند. به عنوان مثال، برای معرفی خدماتتان به جای استفاده از واژه ای مثل “راهکارهای کسب و کار” از کلمه “خدمات” استفاده کنید. ناوبری سایتتان را برای گردش در بین صفحات به گونه ای ایجاد نمایید که گیج کننده نباشد. لینک هایتان را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند. همیشه محبوب ترین محتوایتان در نزدیکی صفحه اصلی قرار دهید تا کاربر با کمترین کلیک به آنها دسترسی داشته باشد. اگر وب سایت شما دارای محتوای خیلی زیادی می باشد هنگام طراحی سایت سعی کنید بخش جستجو را در وب سایتتان قرار دهید تا کاربران بتوانند با جستجوی نیازهای خود آنها را پیدا کنند.

۴٫    طراحی سایت ساده و حرفه ای

یک وب سایت خوب بایستی یک طرح جذاب داشته باشد به گونه ای کاربر را جذب نماید. رنگ هایی با کنتراست خوب را انتخاب نمایید تا کاربران بتوانند به راحتی نوشته های شما را بخوانند. به عنوان مثال هیچ وقت متن های بلند با رنگ سفید را در بک گراند تیره قرار ندهید چرا که برای اغلب کاربران خواندن در چنین شرایطی سخت است. یا مثلا رنگ متون و بک گراند را نزدیک به هم انتخاب ننمایید. متن های طولانی کاربران را خسته می کنند بنابراین سعی کنید که مطالب بسیار بلند را بشکنید تا کاربر بتواند در چند صفحه آن مطلب را بخواند. به یاد داشته باشید که یک طراحی ساده و حرفه ای خیلی بیشتر از طرح های زرق و برق دار و افکت های نابجا تاثیرگذار خواهد بود.

۵٫    دقت در سرعت لود سایت در طراحی سایت

سرعت لود یک وب سایت از نظر کاربران بسیار مهم می باشد چرا که آنها دوست ندارند زمان زیادی را برای لود یک وب سایت منتظر باشند و بعضی وقتها بخاطر زمان بالای لود وب سایت را ترک می کنند. عوامل زیادی در سرعت لود سایت شما تاثیرگذار است از جمله برنامه نویسی، گرافیک، سرعت سرور، حجم ترافیک در سایت و قابلیت های کامپیوتر کاربر.
سعی کنید که از یک سرور خوب با سرعت بالا و نیز پهنای باند مناسب استفاده کنید، همچنین به هنگام طراحی سایت سعی کنید کدهایتان سبک و بهینه باشد. از گرافیک های سنگین بپرهیزید و عکس های با حجم کمتر را استفاده کنید. سعی کنید تا میتوانید نیازهای گرافیکی خود را با استفاده از استایل های CCS رفع کنید.

۶٫    بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یکی از مهمترین مولفه های یک وب سایت است که اکثرا فراموش می شود. سایتی که دیده نشود نمی تواند مفید باشد. در مورد کلمات کلیدی که کاربران برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما جستجو میکنند فکر کنید و با استفاده از ابزارهای مناسب این کلمات کلیدی را بیابید. این کلمات کلیدی را در عنوان، تگ های متا، موضوع، اسم فایل ها و یا در محتوایتان استفاده کنید. بهسنه سازی موتورهای جستجو باعث میشود که بازدید سایت شما به طور شگفت انگیزی بالا برود و در مدت کوتاهی بتوانید بازدید روزانه خود را به اندازه کل بازدید یک ماه بالا ببرید.

۷٫    ساختار لینک در طراحی سایت

لینک ها تاثیر بسیار بالایی در ظاهر شدن وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو دارند. سعی کنید از وب سایت های معتبر و مفید به وب سایت خود لینک دهید. مشخصات کسب و کار خودتان را در دایرکتوری های مختلف همچون گوگل محلی، یاهو، Merchant circle، لینکداین و غیره ثبت کنید. سعی کنید مطالب مفید و منحصربفردی را منتشر کنید و لینک های خود را در داخل متن قرار دهید. همچنین می توانید با قرار دادن لینک و یا دکمه اشتراک کاربران را تشویق کنید تا مطالب شما را به اشتراک بگذارند .

۸٫    پیگیری

یک وب سایت خوب دارای یک روند خوب است. ابزارهای خوبی همچون گوگل آنالایتیک تعداد کاربران بازدیدکننده از وب سایت شما را دنبال می کنند. گوگل آنالایتیک حتی بازدید های صورت گرفته از صفحات شما را نیز دنبال می کنند. گوگل آنالایتیک حتی می تواند نحوه ورود کابران به سایت شما و کلمه کلیدی جستجو شده برای ورود به وب سایتتان و نیز تعداد صفحات بازدیدی توسط یک کاربر از وب سایت شما را نیز دنبال کند. شما می توانید رفتار کاربران در قبال وب سایتتان را با استفاده از آن بررسی کنید و اطلاعات خوبی را بدست آورید و با استفاده از اطلاعات بدست آمده ساختار وب سایتتان را کاراتر کنید.
نتیجه:
اگر شما دارای یک وب سایت هستید، آن را با ۸ خصوصیت بالا مقایسه کنید و اگر قصد طراحی سایت برای خود و یا شرکتتان را دارید حتما ویژگی های بالا را در طراحی آن لحاظ کنید.