استفاده از تگ لاین ها در طراحی سایت

استفاده از تگ لاین ها در طراحی سایت  : در این مقاله قصد داریم به سوالات زیر که یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار های آنلاین است جواب دهیم :
چگونه موضوع و زمینه فعالیت  کسب و کار خود را در وبسایت شرکت معرفی کنیم  ؟

چگونه محتوایی مفهوم و قابل درک داشته باشیم ؟

یکی از ماموریت های اصلی طراحی سایت معرفی صحیح خدمات و محصولات به شکلی ملموس به مخاطبین است . شما بعنوان نویسنده یک سایت تنها ۱۰۰ ثانیه زمان دارید تا مخاطب را مجاب کنید که به شما اعتماد کرده و   سایت شما را ترک نکند !

تگ لاین

با گسترش کسب و کارهای الکترونیکی این موضوع به یکی از چالش های  اصلی صاحبان کسب و کارها تبدیل شده است . با بررسی  سایت میلیون ها کسب و کار الکترونیکی موجود د ر فضای آنلاین این موضوع براحتی مشهود است که صاحبان کسب و کارهای b2c  ( کسب و کارهایی که مستقیم با مشتری در ارتباط است )   راحت تر با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنند تا کسب و کارهایی که خدمات خود را به سازمان ها و شرکت های دیگر ارائه می کنند ( کسب و کار های b2b  )   .
شاید فکر کنید که این مدیران دستمزدهای بیشتری به وبمستران خود میپردازند تا ارتباط بهتری با مخاطب برقرار نمایند . اما در حقیقت کاملا هم اینطور نیست  و صاحبان کسب و کارهای  b2b   خدمات پیچیده تر ی نسب به آنها دارند و در نتیجه برقراری ارتباط با مخاطبینشان نیز سخت تر است .

سایت شما ویترین کسب و کار شماست

دقت داشته باشید که در تمامی مراحل از ابهام پرهیز کنید . صفحه اول سایت شما ویترین تجاری کسب و کار شماست و بیشترین تاثیر را در ارتباط با مخاطبین شما را دارد .پس :
•    به روشنی و با کلمات گویا و قابل درک برای قشری که به مخاطبین شما تعلق دارند صحبت کنید .
•    از خلاصه سازی و یا پر گویی های زمانبر بپرهیزید .
•    از تصاویر و مدیا کاربردی  برای معرفی خود استفاده کنید .
•     صفحه سایت خود را فنگشویی کنید ، موارد زاید و اضافی مانند انیمنش های فلش و یا تبلیغات  را که حواس مخاطب را پرت می کند را حذف کنید .
•    از بروز رسانی و تغییر محتوا و تگ لاین های خود در جهت مغهوم تر شدن مطالب غافل نشوید .

از بخش های اصلی هر متنی که در اولین مرحله توجه مخاطب را به خود جذب میکند تگ لاین ها یا تیتر ها  هستند . تگ لاین ها از بخش های مهم محتوای سایت ها  است .

چگونه تگ لاین های درستی بسازیم ؟

•    رقیبان خود را رصد کنید و لیستی از تگ لاین  های اخیر خود و آنها تهیه کنید .
•    با مخاطبین خود صحبت کرده  و از نظرات آنها مطلع شده و بکار ببندید .
•    از ابهام بپرهیزید .
•    کلمات عامه پسند و مفهوم کلی بکار ببرید .

در پایان تو صیه می کنیم برای کسب تجربه و قدرتمند شدن در نوشتن تگ لاین های  صحیح بصورت مداوم و مکرر  سایتتان را بازنگری و مرور کنید و ببینید به چه روش های غیر ممکن دیگری می توانید آن را معرفی نمایید ؟