پشتیبانی سایت فروشگاهی

پشتیبانی سایت فروشگاهی   : با پیشرفت تجارت الکترونیک و کسب در آمد از اینترنت امرزوه خیلی از افراد به دنبال در آمد راحت و زیاد از اینترنت می باشند. یکی از راه های کسب درآمد در اینترنت  طراحی سایت است  که پایه این کار می باشد . اما سوال این است که آیا هر طراحی سایت مونجر به کسب در آمد می شود یا نه ؟
جواب سوال بالا کاملا واضح است که چنین نیست و هر سایتی نمی تواند منبع کسب در آمد باشد مگر هدفی را دنبال کند. طراحی سایت اولین قدم برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک است . همچنین اعتماد عموم مردم با این وب سایت است .
اما طراحی سایت انواع زیادی دارد که می شود از طریق آن کسب در آمد بالا داشت . طراحی سایت شرکتی , طراحی سایت فروشگاهی , طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت خبری , طراحی سایت کلینیک , طراحی سایت ریسپانسیو و …
اما هدف ما در این مقاله شرح پشتیبانی وب سایت های فروشگاهی است . و به چگونگی نگهداری سایت فروشگاهی و پشتیبانی سایت فروشگاهی می پردازیم با ما همراه باشید .

 

پشتیبانی سایت فروشگاهی

برای پشتیبانی سایت فروشگاهی به چه منابعی نیاز داریم ؟

درست است باید اول منابع سایت فروشگاهی خود را بدانیم . اول اینکه در طراحی سایت فروشگاهی از چه cms  ای استفاده شده است . در چه زبانی طراحی شده است ( php,asp.net,html5 css3  و…) در چه نوع سروری قرار داده شده است ( مجازی است یا اختصاصی , امنیت و سرعتش به چه صورت است و سایر امکانات سرور) .
با کسب اطلاعات بالا می توانیم تا جایی که مربوط پشتیبانی بیرونی سایت باشد بپردازیم و اما مورد خیلی مهم در پشتیبانی سایت فروشگاهی . تولید محتوا و وارد کردن محصولات و ادیت محتوایی این دو بخش است (برای محصولات ادیت توضیحات و قیمت می باشد ) .
آیا پشتیبانی سایت فروشگاهی به تولید محتوا و وارد کردن محصولات ختم میشود ؟ | پشتیبانی فنی سایت
جواب می دانیم که نه است . چرا که در پشتیبانی سایت یکی از معیار های مهم پشتیبانی فنی سایت است . که هر موقع خواسته بشه که برخی از موقعیت های جدید در سایت ایجاد بشه یا طرح بندی سایت تعویض شود یک مدیر سایت بتواند انجام دهد .
اما مورد بسیار مهم نیز در پشتیبانی سایت , پشتیبانی سئو سایت  است .  در زیر توضیح می دهیم :

پشتیبانی سئو سایت فروشگاهی به صورت انجام می شود ؟

در اینجا چند مسئله پیش روی ماست اول اینکه سایت یک سایت جدید طراحی شده است ؟ دو م اینکه سایت سئو شده است ؟ سوم اینکه سایت تا الان به چه صورتی پشتیبانی می شد ؟
در مسئله اول که سایت برای اولین بار ران شده است و جدید طراحی شده ابتدا باید تمام موارد سئو رو روی سایت اعمال کنیم این موارد شامل :

  • تعیین کلمات کلیدی  پر  جستجو و نتیجه بخش
  • بهینه سازی تصاویر و محتوای سایت بر اساس اصول سئو
  • بهینه سازی URL های سایت با اصول سئو سایت
  • اعمال onpage seo بر روی سایت ( بهینه کردن کدها و برخی از قسمت های سایت و بهینه کردن افزونه های سایت )
  • بهینه کردن لینک دهی داخلی سایت به صورت کاملا حرفه ای
  • و…

بعد از این موارد پشتیبانی سایت فروشگاهی آغاز می شود و می توانیم به راحتی موارد لازم در پشتیبانی سایت را انجام دهیم .
در مسئله دوم اینکه سایت سئو شده قبلا برخی از موارد نیاز  به بررسی زیاد دارد :

  • اینکه استراتژی سئو در این سایت فروشگاهی به چه شکلی پیاده شده است ( لینک محور است یا محتوا محور و …)
  • سایت از نظر محتوایی به چه صورت بهینه شده است
  • رفع اشکالات سئو قبلی که روی سایت اعمال شده
  • و در نهایت نیز پشتیبانی را باید با خیال راحت انجام دهیم .
  • در رابطه با مورد دوم که هم سایت به خوبی سئو شده و هم اینکه سایت از نظر رتبه جایگاه دارد

در این مورد فقط بررسی طرز پشتیبانی سایت مهم است که محتوا روی چه کلماتی زوم  شده تا هم حفظ رتبه داشته باشد و هم کلمات جدید در جستجو به رتبه های بالا حرکت کند. بعد از بررسی تمام  موارد برای پشتیبانی سایت روی سایت فروشگاهی اعمال می شود .

پشتیبانی فنی سایت فروشگاهی

ما موردی را برای یتان در بخش بالا اشاره کردیم و آن پشتیبانی فنی سایت فروشگاهی بود .
ما در سایت های فروشگاهی برخی از موارد را به صورت پیش فرض داریم . از جمله نمایش اسلایدر ، منوی دسته بندی محصولات ، نمایش محصولات جدید ، نمایش محصولات پیشنهادی  ، بیشترین فروشها و …
اما برخی از موارد بعدا بنا به خواست و نیاز سایت باید بهش اضافه بشه مثلا بخش گرافیکی و بخش پیشنهادهای شگفت انگیز ، بنرهای تبلیغاتی از این رو نیاز به پشتیبانی فنی دارد وب سایت
همچنین در صورت جابجایی سایت مدیر وب سایت باید بتواند خودش انجام دهد و …

در نتیجه می توانیم اشاره کنیم که طراحی سایت فروشگاهی  یا طراحی هر وب سایت دیگر مثل ( طراحی سایت پزشکی و ..) شاید در ابتدا دلچسب و راحت به نظر برسه ولی مسئله اینجاست که باید این سایت بتواند نیازهای مردم رو رفع کند و برایشما سود برساند از این رو پشتیبانی سئو سایت ، پشتیبانی فنی سایت و همچنین  پشتیبانی محتوایی سایت خیلی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به این نکته قبل از انجام طراحی سایت دقت داشته باشیم و فکر کنیم .