نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی | فروشگاه اینترنتی

نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی | فروشگاه اینترنتی : طراحی سایت وب نوش متشکل از گروه طراحی حرفه ای در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت شرکتی می باشد. که دارای سابقه ای طولانی می باشند. برای پیاده سازی ایده های خود می توانید با مشاوره طراحی سایت وب نوش تماس بگیرید :

هدف اصلی از طراحی سایت فروشگاهی عرضه و فروش اینترنتی (آنلاین) محصولات و کالا ها و همچنین خدمات می باشد، که در اصل فروشگاه اینترنتی خوانده می شود. اما برای اینکه یم فروشگاه اینترنتی پر رونق داشته باشیم باید در زمان طراحی سایت فروشگاهی به برخی از موارد اهمیت زیادی بدهیم. در زیر به تعدای از نکات کلیدی در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی اشاره می کنیم تا با رعایت آنها بتوانید یک وب سایت کاربر پسند خوب طراحی نمایید.

نکات مهم در رابطه با صفحه وب مختص محصول

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

مهمترین مواردی که باید در این صفحه حتما رعایت شود:

۱-    اسلاید تصاویر محصول : اولین چیزی که در صفحه محصول به چشم می خورد تصویر محصول می باشد.
۲-    اطلاعات محصول : شامل ۱- نام کالا ۲- کد کالا ۳- قیمت کالا ۴- وزن یا حجم ۵- موجودی در انبار ۶- دسته محصول و برخی از اطلاعات اضافی دیگر
۳-    اضافه کردن به سبد خرید
۴-    افزایش تعداد خرید محصول
۵-    ویژگی های خاص برای محصول
۶-    توضیحات محصول : توضیحات محصول باید کامل گفته شود تا با استفاده از آن سئو سایت فروشگاهی را تقویت کند . همچنین الاعات زیادی را به کاربران در رابطه با محصول می توانید ارائه کنید تا از این طریق بتوانید مشتری را جذب کنید تا کالای شما را خریداری نماید
۷-    بخش نظرات کاربران به محصول
۸-    بخش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
۹-    کالا های مرتبط با این کالا

موارد بالا مهمترین فاکتورهای در صفجه وب محصول در فروشگاه اینترنتی می باشد.

وجود راهنمای مسیر صفحات وب سایت در فروشگاه اینترنتی

بیشتر فروشگاه های اینترنتی به دلیل داشتن محصولات زیاد صفحات وب زیادی دارند و لذا برای این که کاربران بتوانند به راحتی در مسیر سایت حرکت کنند استفاده از نمایش مسیر صفحات در وب سایت می توانید . راحتی کار را برای مشتری فراهم آورید.

تصاویر گرافیکی و با کیفیت محصولات در سایت فروشگاهی

گرافیک مهمترین بخش هر وب سایت است به خصوص وب سایت فروشگاهی که هر چه گرافیک بهتری داشته باشد برای مشتریان زیادی جذب می کند تا جایی که می توانید از تصاویر با کیفیت و بهینه شده در محصولات خود استفاده کنید. هم چنین از هر محصول به تعداد چندتا تصویر قرار دهید و با زوایای مختلف . تا مشتری به راحتی تمام بش های محصول را ببیند.

بخش محصولات مرتبط در طراحی سایت فروشگاهی و صفحه محصول

با قرار دادن بخش محصولات مرتبط شما هم لینک دهی داخلی سایت را رعایت می کنید و هم اینکه مشتری را ترغیب به خرید کالاهای همسان و مشابه کالای مدنظر می کنید. ایجاد این قسمت در طراحی سایت فروشگاهی نذارید از یاد بره .

نظرات و دیدگاه در صفحه محصول وب سایت فروشگاهی

فعال کردن بخش نظرات برای محصول دارای امتیازاتی است :

۱-    می توانید با استفاده از نظرات مشتریان در رابطه با محصولات بازار محصول را حدث بزنید که مشتری کدام محصول را می خواهد  تا بر روی آن زوم کنید . دقت داشته باشید هدف کسب در آمد از وب سایت است .
۲-    با این کار مشتریان شما با هم در تعامل هستند و بدون اینکه شما در رابطه با محصول حرف بزنید مشتریان که محصول را خریده اند به دیگران آن را پیشنهاد خواهند داد و حتی توضیحات و نکات ضعف و قوتش را نیز به آنها ارائه خواهند کرد . پس امتیاز بزرگی برای شماست

مهمترین بخش در فروشگاه اینترنتی جستجوی محصولات است

کاربران زیادی دوست دارند محصول خود را به راحتی با تایپ چند کاراکتر اول نام محصول ، آن را ببیند. استفاده از جستجو و فیلتر های مناسب و پیشرفته در وب سایت فروشگاه اینترنتی تاثیر زیادی برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت .

خصوصیات درست و صحیح از محصول

توجه داشته باشید که تمام خصوصیات محصولات خود را بدون اغراق و زیاده گویی در وب سایت قرار دهید . بیشتر مشتریان شما محصولات را می شناسند و اگر متوجه اطلاعات نادرست از آن شوند اعتماد شان به وب سایت شما از بین خواهد رفت . پس در وارد کردن اطلاعات محصولات بسیار دقت کنید تمام کاستی ها و قدرتش را بیان کنید . نگران نباشید صداقت شما را به طرف پیروزی می کشاند.

روش های ارسال محصول در فروشگاه اینترنتی

مشتریان شما می خواهند روش های ارسال مختلفی را برای محصول خریداری شده ببیند تا مورد مد نظر خود را انتخاب کنند . برخی از روشها ی ارسال کالا :

۱-    تیپاکس
۲-    پست ویژه
۳-    ارسال با بار بری ها
۴-    ارسال با پیک موتوری
۵-    …

توجه

خیلی از مشتریان جدید روش و قوانین خرید از وب سایت فروشگاهی شما را نمی دانند بنابر این حتما در جایی مشخص و در دید قوانین و راهنمای کاربران را درج کنید با توضیحاتی دقیق و در صورت امکان استفاده از تصاویر هر مرحله از خرید . اگر می خواهید مشتری بسیار راضی باشد از روال خرید و مراحل آن فیلمی تهیه کنید و در سایت نمایش دهید .

رسول اكرم – صلی الله علیه و آله فرمود: خوشا به حال كسی كه كسب و کارش پاک و طیب باشد.