چند مهارت غیر فنی که برای انجام کار طراحی وب ضروری است

چند مهارت غیر فنی که برای انجام کار طراحی وب ضروری است :یک طراح وب حرفه ای شدن مستلزم تسلط بر چندین مهارت فنی از جمله HTML , CSS ، طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive Web Design) ، سئو سایت (SearchEngineOptimization) ، … می باشد ؛ اما علاوه بر این مهارت های فنی ، برای کسب موفقیت در کار طراحی سایت ، نیاز به فراگرفتن چند مهارت غیر فنی نیز هستیم . در حالی که انبوهی از کتب و مقالات و دوره های آموزش طراحی وب که بر آموزش مهارت های فنی مورد نیاز کار طراحی سایت تمرکز دارند در دسترس علاقه مندان به این تخصص موجود است ، تنها منابع آموزشی اندکی هستند که ابعاد غیر فنی این کار را مطرح کرده و به آن دسته از مهارت های غیر فنی ضروری طراحی وب اشاره کرده اند . برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از مهارت های غیر فنی اما ضروری طراحی سایت ، تا پایان این مقاله همراه من باشید و سعی کنید برای تبدیل شدن به یک وب کار حرفه ای ، فراگرفتن و آموختن این مهارت ها را نیز به مجموعه دانش وب خود اضافه کنید .

 

ترفندهای طراحی سایت

 

ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به مشتری و کارفرمای پروژه طراحی سایت

چه شما به طور آزاد کار کنید ، و یا اینکه برای یک تیم یا شرکت یا مجموعه طراحی وب ، همان قدر که در کار خود با کدها و پیکسل ها سر و کار دارید با مردمی که به عنوان مشتری به شما مراجعه می کنند نیز سر و کار خواهید داشت . برای کسب موفقیت بلند مدت در بازار کار طراحی وب ، داشتن مهارت و توانایی در برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان و به ویژه کارفرمایی که شما را برای پروژه اش استخدام کرده است ، یک اصل مهم است . ارائه خدمات با کیفیت و مناسب و عالی به مشتری و کارفرما ، باعث جلب رضایت او از کار شما می شود و این امر موجب می شود تا در آینده برای کارها و پروژه های بعدی نیز برای انجام پروژه اش به شما مراجعه کند . همچنین این را فراموش نکنید که این خدمات با کیفیت شما نه تنها باعث پایداری مشتری فعلی شما می شود ، بلکه این مسئله باعث می شود تا مشتریان شما ، برای انجام پروژه های وب شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی و توصیه کنند و به خودی خود کار شما توسعه و رونق پیدا می کند .

بنابراین داشتن مهارت حسن تعامل با مشتریان و ارائه خدمات درجه یک به آن ها می تواند یک گام بزرگ در به موفقیت رسیدن کسب و کار طراحی وب شما باشد .

مدیریت زمان برای انجام و تحویل به موقع پروژه طراحی سایت

همانند سایر امور ، در کار طراحی وب سایت هم زمان طلاست . بنابراین ، داشتن مهارت مدیریت موثر و مفید زمان یکی دیگر از مهارت های غیر فنی کلیدی است که می بایست آن را کسب کنید . مدیریت موثر زمان به این معناست که شما زمانی که باید صرف پروژه کنید را به درستی تخمین بزنید و کار را به موقع برای ارائه به مشتری آماده کنید . به عنوان یک طراح وب حرفه ای ، کلید موفقیت در مدیریت زمان این است که شما بین زندگی شخصی و کار خود ، به ویژه هنگامی که همزمان بر روی چند پروژه کار می کنید ، تعادل برقرار کنید .

مهارت نویسندگی و به اشتراک گذاری دانش و تبادل نظر در جامعه طراحی وب سایت

در کل ، به اشتراک گذاری ایده ها و تجربیات کاری خود توسط نوشتن مطالب در یک وبلاگ یا از هر طریق دیگری یک حرکت عالی برای ایجاد مشارکت و هم اندیشی در جامعه طراحی وب است . اکثر پیشرفت هایی که صنعت طراحی وب به خود دیده است به این دلیل بوده که یک طراح وب حرفه ای ایده یا راه حل بر طرف کردن یکی از موانع کار را که در ذهن خود داشته ، با جامعه طراحی وب از راه های متعدد موجود در فضای وب به اشتراک گذاشته و سایرین نیز با هم اندیشی و تبادل نظر و پرداختن به آن ایده یا راه حل بر طرف سازی مشکلات کار طراحی سایت ، آن ایده و راه حل را پیشرفته تر و بهبود یافته تر از اول آن ساخته اند و در کار خود آن راه حل را مورد استفاده قرار داده اند .
نویسندگی یکی از راه های شگفت انگیز موثر اشتراک گذاری ایده هایی است که نیاز به پردازش و هم فکری بیشتری با سایر متخصصین دارد . بسیاری از مقالات طراحی وب سایت که در جاهای مختلف می بینید حاصل همین مشارکت های حرفه ای و تبادل نظر در جامعه طراحی وب و پرسش و پاسخ های صورت گرفته بین آنها است .

دادن مشاوره و آموزش به تازه واردهای جامعه طراحی وب سایت

همینطور که در کار خود پیشرفت می کنید و حرفه ای و مجرب تر می شوید ، خیلی خوب است که در کنار پروژه هایی که دارید به افرادی که قصد به فضای حرفه ای این کار را دارند مشاوره و آموزش بدهید . اینکار ممکن است به شما فرصت تشکیل یک تیم طراحی وب را بدهد و خود سرپرست و مدیر آن باشید و یا اینکه از این طریق توانایی و مهارت تدریس در یک آموزشگاه علمی را پیدا کنید . به هر حال ، در کل به اشتراک گذاری دانش فنی و دادن مشاوره و آموزش هم باعث افزایش تجربه و مهارت تعامل شما با دیگران و هم موجب ایجاد فرصت های شغلی جدید برای شما می شود .

کلام آخر …

مهارت هایی که در این مقاله فهرست وار برای شما بیان کردم ، تمام آن چیزی که شما برای حرفه ای شدن نیاز دارید نیست ، اما سعی کردم از این طریق هر آنچه که بر اساس تجربه کاری خودم به عنوان مهارت های اصلی و ضروری هر کار حرفه ای و تخصصی می دانستم با شما به اشتراک بگذارم . شما نیز می بایست بر اساس زمینه کاری و تخصص خود ، بررسی کنید که به چه توانایی هایی علاوه بر این مهارت های اساسی نیاز دارید و سعی کنید برای پیشرفت و حرفه ای شدن هر چه بیشتر در کارتان ، این مهارت ها را فرا بگیرید .