پنج روش طراحی سایت که تاثیر مثبتی رو سئو دارند

پنج روش طراحی سایت که تاثیر مثبتی رو سئو دارند : یکی از ایده های برتر وب نوش در طراحی سایت ، سئو بیس بودن (seo friendly) بودن وب سایت است .یا به عبارت دیگر طراحی وب سایت که موتورهای جستجو به راحتی تمام صفحات آن را بتوانند تجزیه و تحلیل کنند و برای تک تک صفحات آن در نتایج جستجو رتبه تعیین کنند. در این مقاله قصد دارم در رابطه با چگونگی طراحی وب سایت که برای سئو تاثیر گذار است صحبت کنم.
سئو بیس بودن وب سایت یکی از مهمترین جنبه های ایجاد یک وب سایت است . توجه داشته باشید یک وب سایت که بد طراحی شده باشد تاثیر منفی بر توان وب سایت در رتبه گیری در نتایج جستجو خواهد گذاشت. در زیر به ۵ مورد مهم که برای طراحی سایت سئو بیس اهمیت دارد معرفی کی کنیم.

 

طراحی سایت سئو پایه

 

ساختار سایت و تاثیر آن بر روی سئو

یک وب سایت که بر اساس سئو طراحی نشده است مشکلات زیدی برای اسکن صفحات توسط موتورهای جستجو ایجاد خواهد کرد همچنین اگر وب سایت و ساختار آن به درستی طراحی نشده باشد روند اجرای سایر فاکتورهای سئو را برای آن مشکل خواهد کرد.اما یک ساختار سئو بیس همیشه شامل بهترین شیوه ها مانند :

دارای صفجه ناوبری خاص ، از جمله لینک های داخلی و خارجی از تمام صفحات

صفحه و عناوین سازگار با موضوع اصلی سایت ، رعایت سر فصل ها ، عناوین و زیر عناوین مطالب

طرح بندی صفحات به صورت سلسله مراتبی با محتوا و گرافیک عناصر با توجه به اهمیت نسبی آنها در صفحه وب
به خاطر داشته باشید وب سایت کاربر پسند وب سایتی است که کاربران به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. توجه داشته باشید کاربر پسند بودن وب سایت امروزه در اهمیت بالایی قرار دارد.  در اصل این موضوع تبدیل به یک قانون کلی شده است .

نکته مهم

شما باید موتور جستجو را همانند یک کاربر تصور کنید اگر کاربران برایشان سخت باشد که در وب سایت شما به راحتی حرکت کنند در نتیجه موتورهای جستجو نیز همچین حالتی دارند .

تگ های عناوین (h1..h6)در طراحی سایت

توجه داشته باشید برای هر صفحه وب بهتر است از یک تگ عنوان (h1) استفاده شود . این کار را می توانید با استفاده از ساختار html صفحات درست کنید. از سایر تگ های عنوان به عنوان زیر عناوین مربوط به عنوان اصلی استفاده کنید.

توجه

در استفاده از تگ های عنوان دقت داشته باشید ترتیب را رعایت کنید . تا زمانی که در صفحه وب سایت شما تگ h1 نباشد نباید از تگ  h2 یا h3 و.. استفاده کنید.

توجه داشته باشید گوگل در بین تگ های عنوان به تگ h1 و h2 اهمیت زیادی می دهد به خصوص به h2 که زیر عنان مناسبی برای h1 باشد. در استفاده از تگ h2 می توانید برای بالا بردن اعتبار آن از کلمات کلیدی نیز درون تگ استفاده کنید . همچنین توجه داشته باشید تگ h2 حتما مرتبط با تگ h1 صفحه باشد .
وجود تگ های عنوان اهمیت زیادی در سئو وب سایت دارد . برای همین بدون این عناوین نوشته های شما اهمیتی برای موتورهای جستجو ندارند .چرا که کراول های گوگل نمی توانند مطلب را تجزیه و تحلیل کنند.

آدرسهای درست و خوانا | آدرسهای با کیفیت

از آدرسهای خوانا در وب سایت استفاده کنید  به صورتی که برای متن های خود که در وب سایت نوشته می شود مسیر مشخصی را تعیین کنید به صورتی که کاربران بتوانند آن را به راحتی درک کنند . و مسیر محتوا را سریعتر تشخیص دهنند در زیر دو نوع آدرس را برای شما نشان می دهیم :

آدرس نا مناسب و بی کیفیت :

www.examplecompany.com/1478945

آدرس با کیفیت و مناسب :

www.examplecompany.com/category/article-1

توجه داشته باشید ما می توانید به راحتی /ادرس درست را تشخیص دهید و متوجه بشید که شما در چه مجموعه ای از وب سایت قرار دارید ولی آدرس بالایی وقتی به اعداد می رسد مفهوم خود را از دست می دهد . دقیقا وقتی کراول های گوگل به مفاهیم گنگ می رسند همچین حالتی دارند. و تشخیص آدرس برایشان سخت خواهد بود پس بهترین روش را برای آدرس دهی انتخاب کنید.

زمان لود صفحه اصلی وب سایت

بارگذاری آهسته صفحه یک مشکل برای موترو های جستجو و همچنین کاربران وب سایت ایجاد می کند . برای مثال صفحات وب با بارگذاری کند برای موتورهای جستجو در اسکن و شاخص دهی سختر می باشد. زمان لود صفحات وب سایت عوامل زیادی دارد از جمله : اندازه تصاویر وب سایت و هناصر گرافیکی تعداد درخواست سرور برای بارگذاری یک صفحه وب و ….
زمان لود صفحه وب یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی وب سایت است . و گوگل به این موضوع اهمیت زیادی می دهد.

طرحی سایت ریسپانسیو و واکنشگرا

تاثیر ریسپانسیو (واکنشگرا )  بودن وب سایت  از ۲۵  آوریل ۲۰۱۵ برای سئو و بهینه سازی وب سایت بیشتر شده است. این بدین معنی اشت که وقتی کاربران در گوشی های هوشمند خود به دنبال وب سایت های مورد نظر خود هستند آنها را به صورت واضخ بتوانند ببینند.

موبایل فرندلی بودن وب سایت امروزه تبدیل به یکی از استانداردهای طراحی وب سایت مدرن شده است.

تمام موارد بالا در طراحی سایت وب نوش کاملا رعایت می شود و بسیاری از فاکتورهای دیگر که در سئو سایت و بهینه ازی وب سایت اهمیت بالایی دارند در طراحی سایت وب نوش بر روی وب سایت اعمال می شود .

مهمترین مزیت طراحی سایت توسط تیم وب نوش سئو بیس بودن وب سایت است . به صورتی که وب سایت شما کاملا برای موتورهای جستجو شناسانده می شود . در زیر برخی از فاکتورها که ما در طراحی سایت به آن اهمیت می دهیم را می توانید مشاهده نمایید.

۱-    طراحی وب سایت با استانداردهای روز دنیا در برنامه نویسی ، html5 ، css3 ،PHP و…
۲-    طراحی سایت با بهترین فریم ورک برای ریسپانسیو کردن
۳-    استفاده از سرور قدرتمند به عنوان فضای میزبانی وب
۴-    استفاده از کدهای بهینه در طراحی سایت
۵-    سرعت بالای لود سایت
۶-    رعایت تمام موارد سیستم محتوا برای بهینه کردن سئو محتوای سایت
۷-    و بسیاری از امکانات دیگر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی سایت و سئو می توانید با مشاور سئو و طراحی سایت ما تماس بگیرید .

منبع : طراحی سایت وب نوش