چند اشتباه که درباره طراحی سایت باید از آنها اجتناب شود

چند اشتباه که درباره طراحی سایت باید از آنها اجتناب شود : پس از گذشت مدت زمانی از طراحی و ساخت یک وب سایت ، بنا به دلایل مختلف از جمله به روز رسانی هایی که در فضای وب انجام می شود ، به روز رسانی های زبانهای برنامه نویسی و اسکریپتهای وب ، اضافه کردن ویژگی های جدید ، تغییر در ظاهر سایت و سایر موارد ، وب سایت ایجاد شده نیز نیاز به تغییرات و به روز رسانی و در کل بازطراحی پیدا می کند . در این مقاله به چند اشتباه رایج که در باز طراحی سایت ممکن است مرتکب شوید و باعث جلوگیری از موفقیت کار شما می شود اشاره خواهم کرد .

اشتباه در طراحی سایت

استفاده از محتوای کهنه و قدیمی پس از باز طراحی سایت

بیشترین اشتباه رایجی که در بازطراحی پروژه های وب مشاهده می شود این است که وقتی شرکتی تصمیم می گیرد جلوه ظاهری وب سایت خود را نو نما کند ، یا حتی پلتفرمی که سایت بر روی آن بنا شده را تغییر دهد ، برای به روز رسانی و تامین محتوای وب سایت هیچ برنامه و عملکردی ندارد .

محتوای با کیفیت ، یعنی محتوایی که منحصر به فرد و متناست (با مخاطبین سایت) و به روز و زمان بندی شده باشد ، مهمترین مولفه یک وب سایت موفق است . البته سایت باید ظاهری جذاب و عملکردی مناسب داشته باشد ، اما مهمتر از آن محتواست که کاربران وب را جذب سایت شما می کند و همینطور باعث می شود که افراد مخاطب سایت شما بشوند و در آینده هم برای دیدن محتوای تازه به صفحات وب سایت شما سر بزنند و بازدید از سایت شما را به دیگران هم توصیه کنند و آن را به اشتراک بگذارند .

اگر شما با طراحی پیشرفته وب سایت خود را بازطراحی کنید ، اما به راحتی همان محتوای سابق سایت را بر روی صفحات آن بارگذاری کنید و یا اینکه برای تامین محتوا آن برنامه ای نداشته باشید و ضعیف عمل کنید ، بازدهی و نتیجه ای که در بهترین حالت از آن بازطراحی نصیبتان می شود ، یک پیشرفت اندک و متوسط در جذب کاربر و مخاطب خواهد بود .

اغلب اوقات ، شرکتها گمان می کنند که می توانند با بازطراحی سایتشان عملکرد و ظاهر وب سایت را ارتقاء و بهبود بدهند و همان محتوای سابق را با اعمال کمی تغییر در ظاهر آن بر روی سایت جدید قرار دهند و مخاطبین را از این طریق جذب کنند و تامین و به روز رسانی محتوا را به آینده و زمانی دیگر موکول کنند . همانطور که حدس زدید ، این ” زمانی دیگر ” در حقیقت هرگز نخواهد رسید و سایت با همان محتوای تاریخ گذشته به حال خودش رها می شود تا اینکه پس از گذشت مدت زمانی دوباره وب سایت نیاز به بازطراحی پیدا کند و دوباره همین فرآیند تکرار می شود .

نادیده گرفتن و غفلت از سایر دستگاه ها از جمله موبایل در طراحی سایت

امروزه در دنیای وب ، بازدید کنندگان و کاربران وب از دامنه وسیع و حجم سرسام آوری از دستگاه ها برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند که هر کدام دارای ابعاد نمایشگر متفاوتی هستند . اگر در طراحی یا باز طراحی سایت تان به این مسئله توجه نداشته باشید ، اینگونه در واقع شما دامنه وسیعی از کاربران وب را نادیده گرفته اید . در اصل باید طراحی سایت ریسپانسیو ( واکنشگرا) را مد نظرتان قرار دهید .

یکی از نکات مهم در امر طراحی سایت در نظر گرفتن ابعاد مختلف نمایشگرهاست ، به ویژه موبایل ها .

توجه به بهینه بودن سرعت عملکرد و بارگذاری صفحات وب سایت در باز طراحی سایت

بازدید کنندگان وب سایت ، از طریق هر دستگاهی ، توقع دارند که سایت برایشان به سرعت بارگذاری شده و به نمایش در بیاید . سایت هایی که سرعت لازم در بارگذاری را ندارند ، بسیار احتمال از دست دادن بازدید کننده و ترافیک را خواهند داشت . این امر برای موتورهای جست و جو از جمله گوگل نیز بسیار حائز اهمیت است و سایت هایی که از سرعت بارگذاری بالاتری برخوردار هستند را بهتر در نمایش نتایج جست و جو نشان می دهد و در نهایت سایت پر سرعت از اعتبار و ترافیک بالاتری برخوردار می شود .

دست کم گرفتن اهمیت و تاثیر طراحی سایت با کیفیت

اغلب شرکتها برای صرفه جویی مالی در هزینه های پروژه ، از پرداخت هزینه برای طراحی با کیفیت خودداری می کنند و از قالبهای آماده برای وب سایتشان استفاده می کنند و این قطعا یک اشتباه در طراحی سایت است .
طراحی سایت مفهومی فراتر از ایجاد صفحات وب با ظاهری زیباست . در واقع کار یک طراح سایت این است که با استفاده از نمونه های قبلی که دیده و تجربیاتش و همچنین مهارتهایی که در زمینه توسعه وب دارد ، بهترین طرح ممکن را متناسب با اهداف وب سایت و همچنین مخاطبین آن ارائه کند . موفقیت در این مسئله تقریبا غیرممکن است زمانی که شما به طور دلخواه از یک گالری برای وب سایتتان قالب آماده ای که صرفا ظاهر خوبی دارد انتخاب می کنید و از آن برای طراحی سایت خود استفاده می کنید . اینکار از دیدگاه راهبردی برای رسیدن به هدف از ایجاد وب سایتتان کاملا اشتباه است .

عدم تست پروژه پس از باز طراحی سایت

یکی دیگر از مراحل مهم و اساسی یک پروژه طراحی سایت که معمولا نادیده گرفته می شود ، مرحله تست وب سایت است . این مرحله شامل تست عملکرد و اطمینان از کیفیت کار است که البته به گونه ای نیازمند تست کاربری نیز می باشد . درست است که انجام دقیق و کامل مرحله تست وب سایت به هزینه های پروژه می افزاید ، اما گذشتن و اهمیت ندادن به این مسئله مانند این است که شما تاس بریزید و انتظار بهترین نتیجه را داشته باشید . اگر پروژه موفق شود که از خوش شانسی است ، در غیر این صورت هزینه بازنگری و یافتن معایب و خطاهای پروژه بسیار برای شما گران تر تمام می شود نسبت به اینکه پیش از راه اندازی سایت آن را دقیق و کامل تست فنی می کردید .

عدم برنامه ریزی درست و مناسب برای اتفاقات پس از راه اندازی سایت

راه اندازی یک وب سایت جدید کمی هیجان انگیز است ، اما این تازه شروع کار برای برنامه ریزی یک پروژه موفق است . برای اینکه حقیقتا بر روی کیفیت وب سایت جدید سرمایه گذاری کنید ، باید برای زمان پس از راه اندازی آن نیز برنامه داشته باشید . این برنامه ریزی شامل مواردی چون نظارت بر ترافیک سایت ، تامین محتوای به روز و مناسب برای مخاطبان آن ، و هچنین سایر موارد از جمله توسعه و پیشرفت های آتی وب سایت بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید می باشد .

منبع : سئو سایت ، پشتیبانی سایت وب نوش