لینک سازی خارجی | بک لینک گیری

لینک سازی خارجی | بک لینک گیری : سئو سایت یک استراتژی برای بالا بردن رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل یا هر موتور جسنجوی دیگر است . یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی وب سایت لینک سازی خارجی است . لینک های ورودی به وب سایت شما داری قدرتمندترین بازاریابی اینترنتی می باشند و برای سئو اهمیت بسیاری دارند. توجه داشته باشید به هیچ عنوان لینک سازی خارجی را از استراتژی خود حذف نکنید. توجه داشته باشید که لینک سازی خارجی همانند لینک سازی داخلی در اختیار شما نیست و یله های زیادی پشت این قضیه پنهان شده است لذا برای اینکه در این راه موفق باشید باید اطلاعات درستی از لینک سازی داشته باشید تا کلاه سرتان نرود.

 

 

لینک سازی خارجی

از آنجایی که لینک سازی خارجی در سئو مهمترین فاکتور برای بهبود رتبه  وب سایت است استفاده نادرست منجر به سئو منفی نیز خواهد شد. در این کار باید دقت زیادی داشته باشید .

تکنیک های لینک سازی خارجی برای وب سایت

۱-    وب سایت خود را به دایرکتوریها معرفی نمایید : هرچند لینک های وردی از این وب سایت های برای شما شاید تاثیر چندانی نداشته باشد ولی یکی از مهمترین فاکتورهای لینک سازی خارجی به حساب می رود. و از فامتورهای ضعیف سئو به حساب می رود.

۲-    ایجاد محتوای جذاب و مفید و انتشار آن در سایر وب سایت ها به همراه لینک (لینک طعمه) : یکی از تکنیک های لینک سازی خارجی ایجاد محتوای مناسب است به صورتی که دیگران آن را بخوانند و برای افراد دیگر لینک شما را انتشار دهند. این نوع لینک دهی بسیار رایج است و در صورتی که لینک مفیدی باشد برای یک محتوای تاریخی خواهد بود. و به تعداد دفعات اشتراک گذاری شود.

۳-    ایجاد شبکه و روابط ( شبکه های اجتماعی) : در حالی که شبکه سازی و ایجاد روابط کاری زمان بر است ولی یک راه بسیار موثر برای سئو خارجی می باشد که از طریق آن بتوانید کسب و کار خود را گسترده کنید. افرادی را که در ذهن دارید که احتمال این را دارد که دوست داشته باشند با شما ارتباط ایجاد کنند را لیست کنید و مجموعه ای از وبلاگ نویسان را در صنعت کاری خود جمع کنید .سپس با آنها ایجاد رابطه کنید از طریق شبکه های اجتماعی همانند توییتر و … با آنها ارتباط برقرار کنید تعداد افراد را زیاد و زیاد تر کنید هر روز برای آنها مطالب مهمی در رابطه با کسب و کار خود ارسال نماید . در بین این مطالب می توتانید از لینک وب سایت خود نیز استفاده کنید که یکی از بهترین نوع لینک سازی خارجی است .

۴-    سئو رسانه ها و شبکه های اجتماعی : تا جایی که می توانید در رسانه های اجتماعی فعالیت کنید هر چند برخی از آنها اصلا لینکی به وب سایت شما ارسال نمی کنند ولی توجه داشته باشید که تمام این رسانه های بزرگ توسط موتورهای جستجوب تجزیه و تحلیل می شوند و اگر لینیکی از آنها به ساید شما در محتویاتش دیده شود آن را برای وب سایت شما در نظر خواهد گرفت و در نهایت نتیجه بخش خواهد شد.

۵-    از وب سایت های هم رده و هم صنعت خود مودانه بخواهید که تبادل لینک دهی با شما داشته باشند.این کار می تواند بدین صورت باشد که شما یک مقاله بکر را برای وب سایت یا وبلاگ مدنظر که می خواهید از آن لینک داشته باشید بنویسید و منبع را به صورت لینک درون متن قرار دهید و از صاحب آن بخواهید متن شما را بدین صورت در وبلاگ خود انتشار دهد. روشی مناسب برای تبادل لینک است .

۶-    ریپورتاژهای خبری در وب سایت های خبری و فناوری بزرگ : این نوع لینک سازی خارجی هرچند هزینه بردار است ولی راهی مناسب و مفید در سئو خارجی می باشد . این بهتر از این است که وب سایت دیگری اخبار شما را با استفاده از rsss خوان در وب سایت خود نمایش می دهد .در اصل یک متن جدید است که درونش لینک سیستم شما وجود دارد.

۷-    مشارکت و همکاری بازاریابی و ابتکارات : مشارکت و فصت های بازاریابی مشترک کی تواند راه بسیار خوبی برای تولید لینک های ورودی به وب سایت باشد .

۸-    وبلاگ نویسی (محتوای خارجی) : بهترین و موثرترین راه برای تولید لینک های موثر وبلاگ نویسی است . هرچند وبلاگ نویسی نیازمند تولید محتوای زیاد است  اما نتایجی ماندگار دارد و از قدرتمندترین راه های سئو خارجی و لینک سازی خارجی است.

۹-    راه دیگر لینک سازی اط شبکه های رسانه و فروم ها است که تاثیر زیاد قابل توجهی ندارند .

در نهایت می توان اشاره کرد که بهترین راه برای لینک سازی داخلی :

۱-    تبادل لینک درست با هم صنف های خود است .
۲-    وبلاگ نویسی هم اهمیت بالایی دارد.

برای کسب اطلاعا  بیشتر در رابطه با سئو خارجی و لینک سازی خارجی می توانید با مشاوره سئو وب نوش در ارتباط باشید .

 

منبع : طراحی سایت وب نوش