سئو on-page

سئو on-page

سئو on-page: درست است که سئو سایت یک کار به هم پیوسته و ادامه دار می باشد ولی می توان کارهای سئو را به دو دسته عمده تقسیم کرد. اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستید که پاسخ سئوال سئو چیست؟ را می دانید و می خواهید بیشتر درباره سئو بدانید با ما همراه شوید.

در کل کارهایی که شما به عنوان سئو بر روی سایت خود می توانید انجام دهید به ۲ دسته عمده زیر تقسیم میشود.

سئو On-page  یا onpage

سئو Off-page یا offpage

 

ما در اینجا قصد داریم تا درباره سئو on-page برای شما صحبت کنیم. سعی کرده ایم که تمام کارهای لازم برای انجام سئو on-page را در زیر به صورت یک نمودار به شما عرضه کنیم و در ادامه توضیح مختصری را درباره هر کدام به شما بدهیم.

سئو on-page در حقیقت آن دسته از کارهایی است که شما بایستی درون سایت خودتان انجام دهید. برخی از این کارها را نیز شما بایستی در زمان طراحی سایت پیش بینی نمایید ولی عمده کارهایی که شما بعد از طراحی سایت خود بایستی انجام دهید به شرح زیر می باشد.

 

on page

 

انتخاب کلمه کلیدی

کسب و کار همیشه بر اساس یک محصول و یا خدمات شکل گرفته است. همان محصول و یا خدمات کلمه کلیدی شما است. شما وقتی کلمه کلیدی خودتان را انتخاب میکنید، می توانید استراتژی سئو سایت تان را بر اساس آن طرح ریزی کنید.

تگ هدر سایت / متادیسکریپشن

پس از انتخاب کلمه کلیدی برای سایت شما بایستی هد سایت تان را بر اساس آن کلمه کلیدی تگ بزنید، این کار برای موتورهای جستجو است که بدانند شما در داخل سایت خود می خواهید درباره چه چیزی سخن بگویید و یا فعالیت کنید. متادیسکریپشن یا همان متای توضیحات نیز به کاربران و موتورها توضیحات کوتاه و مفیدی را از شما و فعالیت تان می دهد.

تگ H1

شما می توانید در داخل سایت برای صفحات مختلف تان و محتوای داخل آن از تگ های h1 ، … ، h6 استفاده کنید ولی تگ h1 مهمترین تگ در هر صفحه وب است.

تگ ALT

وقتی در سایت خودتان از عکس استفاده می نمایید سعی کنید که به عکس تان تگ بزنید. این کار باعث خواهد شد که وقتی کاربران به دنبال عکس می باشند گوگل بر اساس تگ های عکس ها به انها تصاویر را پیشنهاد دهد. همینطور وقتی عکس هنگام لود باز نمیشود تگ و توضیح عکس به کاربر نمایش داده میشود.

محتوای منحصر بفرد

محتوایی که در سایت خود قرار می دهید نباید کپی باشد. کپی بودن محتوا برای سئو سایت شما مثل سم می باشد. گوگل محتوای کپی را تشخیص می دهدو بنابراین امتیاز خاصی را برای شما در نظر نمیگیرد. در حقیقت گوگل خواهان این است که هر سایت با تولید محتوای منحصر بفرد به تولید دانش کمک کند.

متاتگ

متاتگ ها برای راهنمایی موتورهای جستجوگر است. شما وقتی برای یک محتوای منتشر شده در وب سایت متاتگ مناسب را بر اساس محتوا انتخاب می کنید گوگل بر اساس همین متاتگ ها شما را در صفحات نتایج خود بالا می برد. البته گمان نکنید که متاتگ زیاد می تواند خیلی مفیدتر باشد. گوگل تنها به تعداد محدودی از متاتگ ها توجه میکند چرا که تعداد متاتگ بایستی متناسب با مقدار محتوا باشد.

بهینه سازی تصاویر و ویدویوها

تصاویر درج شده در محتوای سایت بایستی بهینه باشد. شما وقتی می خواهید تصویری را در سایت منتشر نمایید به اندازه و ابعاد آن توجه کنید. اندازه حجم بالای عکس باعث می شود که صفحه شما دیر لود شود و کاربران اذیت شوند. همینطور به ابعاد عکس های مورد استفاده خود دقت نمایید. سعی کنید در یک محتوا وقتی از چند عکس استفاده می کنید دارای ابعاد یکسان باشند. گوگل به محتواهای استاندارد و عکس های یک دست و با حجم کمتر اهمیت بالایی می دهد و نمره خوبی را برای سئو سایت شما لحاظ میکند.

لینک داخلی

ایجاد لینک داخلی درست ارتباط بین صفحات شما را به درستی و خوبی برقرار خواهد کرد و به کاربران کمک خواهد کرد که به راحتی صفحات شما را ببینند.

ایجاد نقشه سایت

برای سایت خود نقشه تهیه کنید. افزنه هایی برای این کار وجود دارد و می توانید از آنها کمک بگیرید. ایجاد نقشه سایت در حقیقت باعث می شود وقتی خزنده های گوگل وارد سایت شما می شوند بتوانند تمام صفحات سایت تان را ببینند و آن ها را ایندکس کنند.

اعتبار سنجی بر اساس W3C

سایت خود را بر اساس W3C اعتبار سنجی کنید. اگر سایت شما بر اساس این استاندارد باشد گوگل امتیاز سئو سایت شما را بالا خواهد برد.