Rich Card گوگل وبمستر |ریچ کارت

ریچ کارت | Rich Card  گوگل وبمستر  : گوگل در تاریخ هفدهمین روز از ماه مه ۲۰۱۶ تغییراتی را در موتور جستجوی خود ایجاد کرد.یکی از مهم ترین تغییرات معرفی یک نوع نتایج غنی در جستجو کهRich Cardd نام دارد.

ریچ کارت (Rich Card ) که در اصلاح به معنای کارت غنی شده  میباشد ،یکی از ابزار های جدید گوگل وب مستر تولز میباشد که به زیر منوی Search Appearance افزوده شده است و در کنسول قدرتمند گوگل برای خود جا باز کرده است.

اگر نتایج جستجوی گوگل در دهه گذشته را بخواهیم مرور کنیم در میابیم در ابتدا این نتایج به شکل یک متن ساده نمایش داده میشد بعد تصاویر کوچکی به آن اضافه شد که thumbnail  نام داشت.این تصاویر در کنار متن های مرتبط با جستجو قرار میگرفت.در نسل جدید با تغییر کلی قالب جستجو توسط Rich card  ها ،تصاویر بزرگتری به همراه خلاصه ای از توضیحات به کاربر نمایش داده میشد.

بدین ترتیب صاحبان کسب و کار برای معرفی محصولات خود روش های خلاقانه تری را در پیش می گیرند.باید به این نکته توجه کنیم که این تغییرات فعلا برای مشاهده نتایج جستجو در مورد فیلم های سینمایی و دستور تهیه غذا ها اعمال شده است و به صورت کلی جایگزین قالب جستجوی قبلی نشده است.لازم به ذکر است که این تغییرات فقط برای نسخه انگلیسی گوگل وجود دارد.

حال بیاییم با دقت بیشتری به بررسی این تغییرات جدید بپردازیم و بازتاب این تغییرات در نتایج جستجو و سئو سایت را مشاهده نماییم

خواسته کاربران و نتایج غنی Rich Card ( ریچ کارت )

گوگل در صفحه ویژگی های جستجو عبارت “نتایج غنی” را معرفی کرده است تا خصوصیاتی که میخواهد برای وب سایت ها در موارد مختلف تعریف شود به شکل بهتر و مطلوب تری انجام پذیرد.

این نتایج غنی با علامت گذاری داده های ساخت یافته برای صفحات وب یا آیتم های محتوایی (مثل مقالات ،دستور العمل ها،فیلم ها ) یا لیستی از آیتم ها بدست می آید.
این بار اولی است که گوگل میان آیتم های محتوای و لیست آیتم ها تفکیک ایجاد کرده است.زمانی که شما مطلبی را آماده درج در جستجو میکنید میتوانید این کار را در شکل های متفاوت دیداری انجام دهید و مشخص کنید که گوگل چگونه اطلاعات را به کاربران نمایش دهد.قصد جستجوی کاربر مفهومی است که بیان میکند الگوریتم های گوگل به چه شکل خواسته حقیقی کاربر را با یک پرسش درک کند .

مثلا شما میخواهید عبارت “Turkey” را جستجو کنید .در اینجا قصد جستجو دارای ابهام است و نتایج حاصل از این جستجو به صورت ترکیبی از اطلاعات در مورد کشور ترکیه،اخبار ترکیه و اطلاعاتی در باره بوقلمون است.

اما اگر عبارت “Turkey recipes” را جستجو نمایید خواهید دید که در مورد کشور ترکیه چیزی در نتایج جستجو نشان داده نمیشود در این جستجو اطلاعاتی در باره پخت و دستورالعمل های مربوط به بوقلمون نمایش داده میشود.در یانجاست که متوجه خواهیم شد که دیگر قصد جستجو ابهامی ندارد.
گوگل به وضوح اعلام کرده که زمانی که از قصد جستجو اطمینان حاصل کند میتواند نتایج را گروه بندی نماید و به حالت کارت برای محیط های مختلف از جمله وب در موبایل نمایش دهد

کارت ها، کارت های غنی Rich Card  و تلفن همراه

 ریچ کارت

ریچ کارت

 

 

 

 

گوگل در تعریف کارت اینطور بیان کرده است که یک کارت واحد اساسی نمایش نتایج جستجو است که یا به صورت یک المان واحد یا لیستی از المان ها نمایش داده میشود.باید توجه کنید که در اینجا چیزی که در مورد آن بحث میکنیم کارت است نه کارت های غنی.مثلا در تصویر زیر کارت هایی که در پاسخ به نتیجه عبارت “شراب قرمز ” نمایش داده شده است را مشاهده میکنید.

 

ریچ کارت
به بیانی دیگر میتوانیم بگوییم کارت ها آیتم های نتیجه جستجو در تلفن همراه است که در گذشته ما آن ها را snippet  نام نهاده بودیم.ممکن است در نتایج جستجو بر روی دستکتاپ هم هنوز به همین نام خوانده شود اما گوگل  مفهوم نتایج جستجوی گوگل را کنار گذاشته است.با گذشت زمان این مطلب برای همه جا می افتد که از عبارت snippet  های جستجو دیگر استفاده نخواهد شد.

همانگونه که در بالا اشاره کردیم گوگل این تغییرات را برای نتایج جستجو در مورد فیلم سینمایی و دستورات آشپزی در نظر گرفته است .در تصویر زیر یک نمونه از این کارت های غنی شده را میبینید.
دقیقا قبل از منتشر شدن کارت های غنی شده گوگل ابزار تست داده های ساخت یافته را بازسازی کرد اما باعث برانگیختن تعجب بود چرا که در  قابلیت پیش نمایش کارت های غنی شده در ابزار بازسازی سده محدودیت وجود داشت. در زمانی که کارت های غنی شده انتشار یافتند اعلام گردید شما میتوانید پیش نمایش کارت های غنی شده را در بخش فیلم های سینمایی و دستورات آشپزی مشاهده نمایید

شما میتوانید به وسیله ابزار تست با اجرا نمودن اولین مثال  نوع داده یک دکمه پیش نمایش را برای بخش آشپزی و فیلم های سینمایی فعال نمایید.

در تصویر زیر شما پیش نمایش یک کارت غنی شده را برای قسمت های دستور های آشپزی را خواهید دید.

پیش نمایش واقعی را شما به صورت زیر مشاهده خواهید کرد .تصویری که در بالا میبینید به صورت دستکاری شده است و تصویری به آن افزوده شده است

قرار گرفتن تصویر مورد نظرتان در Rich Card

همانگونه که شرح دادیم در یک صورت میتوانید تصاویر واقعی خود را مشاهده کنید که گوگل URL  تصویر index شده را تایید کند .

تغییراتی در روشی که در آن نمونه کد ها ارائه میشد نیز بوجود آمده است،قبلا کد ها در هر صفحه به صورت inline  ارائه میشد اما حالا نمونه کد ها توسط یک دکمه به نام see markup  لینک میشوند که کد ها را به صورت مستقیم در ابزار تست داده های ساخت یافته باز میکند .

این کار مدیریت را برای گوگل راحت تر میکند و کار کاربران برای کپی و paste کردن کد ها را راحت کرده و از این دردسر رهایی یافتند.

تیم سئو و طراحی سایت وب نوش بهترین مشاوره را در زمینه آموزش گوگل وب مستر ارائه می کند .