Keyword density یا تراکم کلمه کلیدی

Keyword density یا تراکم کلمه کلیدی  : در این مقاله سعی داریم در مورد یکی از موارد سئو با عنوان کلمه کلیدی که چگالی کلمه کلیدی نیز به آن می گویند ، صحبت کنیم . کلمه کلیدی و یا keyword densityy به نسبت بکار بردن یک کلمه خاص در یک صفحه از مقاله نسبت به کل مطالب آن مقاله گفته می شود .

 

تراکم کلمه کلیدی

فرض کنید شما یک صفحه وب دارید . با محاسبه تمامی موارد متن مانند تیتر ها ) headings )   ، کپشن ها ( captions ) ، تبلیغات و مطالب آلتر ناتیو ( alt text ) تعداد همه کلمات دقیقا به ۱۰۰۰رسیده باشد و بطور مثال ۲۰ بار کلمه خاصی مانند تهران در آن استفاده شده است . در این متن تراکم کلمه کلیدی ۰۲/۰ است . به همین سادگی در تمامی متنون تراکم کلمه کلیدی قابل محاسبه است .

در سالهای گذشته که الگوریتم های موتورهای جستجو هوشمندی امروز را نداشتند نویسندگان و تولید کنندگان محتوا وبسایت ها سعی می کرند برای بهبود سئو سایت خود و اینکه رنک بالاتری برای یک عنوان و یا کلمه بخصوص داشته باشند متن های با چگالی کلمه بالا بنویسند . با این روش در موتورهای جستجو جایگاه بالاتری نیز برای آن کلمه کسب میکردند ! به تصویر زیر نگاه کنید .

همانطور که مشاهده می کنید تعداد تکرار ( تراکم کلمه کلیدی ) software development به طرز اغراق آمیزی در این متن بالاست ! و امکان دارد به هدف اصلی متن که انتقال نکات به خواننده است بشدت آسیب زده و از ارزش آن بکاهد .

بمرور قوانین الگوریتم ها ی موتور های جستجو تغییر پیدا کردند و به متن هایی با تراکم کلمه کلیدی بسیار بالا ، امتیاز بسیار کمتری داده شد.

خط قرمز الگوریتم ها برای تراکم کلمات کلیدی

در واقع خط قرمز الگوریتم های موتور های جستجو استفاده بیش از حد نویسندگان سایت ها از کلمات کلیدی است.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن ها برای رنک گیری از موتور های جستجو چنان در بین نویسندگان وبسایت ها رواج یافته بود که بسیاری از مطالب برای کاربرار آزاردهنده و نامفهوم شده بود .

تصور کنید بعنوان یک کاربر در یک سایت با متن زیر مواجه شوید :

(( ما یک تیم طراحی و دکوراسیون داخلی هستیم که کار طراحی و دکوراسیون داخلی را به مشتریان خود پیشنهاد میکنیم . تیم طراحی و دکوراسیون داخلی ما تجربه زیادی در این زمینه دارد . کار طراحی و دکوراسیون داخلی را برای تعداد زیادی از مشتریان خود به نحو احسنت اجرا کرده ایم .))

کافی است فقط یک بار با یک متن با این شکل برخورد کنید تا تمامی انگیزه و اشتیاق خود را برای خواندن و ادامه حضور در آن سایت و حتی وبگردی را از دست دهید . برای جلوگیری از این روند موتور های جستجو جریمه های بالایی برای این سایت در نظر گرفتند که ممکن است حتی یک سایت را به نابودی بکشاند !

به بکاربردن بیش از حد یک کلمه و یا عبارت خاص در یک متن در اصطلاح پرکردن کلمه کلیدی ( keywords stuffing ) می گویند .که در این روش تراکم کلمه کلیدی و یا بعضی از عبارات بسیار زیاد تر از حد مجاز است .

بنابراین می توان عنوان کرد که یکی از ابزارهای خوب موتور های جستجو برای امتیاز دهی به ارزش متن ها و مفید بودن آنها بررسی چگالی کلمه کلیدی است تا متن ارزشمند را از مطالب آزاردهنده و سطح پایین تشخیص دهد .

تیم سئو سایت وب نوش تراکم کلمات کلیدی وب سایت شما را در کمترین زمان تصحیح می کند .