تاثیر html5 بر سئو سایت

تاثیر html5 بر سئو سایت : تمام طراحان و برنامه نویسان یک سایت در تلاش هستند تا رتبه سایت خود و صفحات مرتبط با آن سایت را در موتور های جستجو بهبود ببخشند.

 

تاثیر html5 بر سئو سایت

 

بعضی از موتور های جستجو همانند گوگل و بینگ در ارائه الگوریتم و نحوه جستجوی خود اطلاعاتی را منتشر نمی کنند و به این کار علاقه ای ندارند اما بسیاری از طراحان موسوم به کلاه سفید(white hat) به وسیله آزمون و خطا بهترین حالت را بهینه سازی وب سایت خود پیدا میکنند و سعی میکنند تا از آن استفاده کنند.در ادامه با پیدایش این فناوری از صفحات html  و xml گرفته تا صفحات جاوا و فلش همه در پی این بودند که موتور های جستجو از چه چیزی خوششان می آید.

در زمانی که زبان html  معرفی شد بسیاری از این وظایف برای طراحان وب سایت ساده شد و جنبه های دیگری برای طراحی سایت مطرح شد

ارتباط زبان HTML 5  با صوت و تصویر در صفحات وب سایت

برای سالیان پیاپی طراحان وب سایت ها برای افزودن صدا و تصویر از پلاگین هایی نظیر adobe flash  و Microsoft Silverlight استفاده میکردند این پلاگین ها باعث میشدند تا طراحان بتوانند سایت هایی جذاب تر را طراحی کنند و کاربران را به سوی خود جذب کنند گرچه این سایت ها از مشکل رتبه بد در موتور های جستجو در رنج بودند و موتور های جستجو نمیتوانستند این سایت ها را پیدا کنند و آن ها را index  کنند.

یکی از اقدامات موثری که در این راستا انجام شد حذف کردن فلش برای همیشه بود اگر چه بسیاری از طراحان بودند که روی فلش سرمایه گذاری کرده بودند

زبان HTML5  این امکان را میدهد تا صدا و تصویر به خوبی در موتور های جستجو index  شوند و استفاده از تگ های جدید این زبان باعث میشود تا رتبه وب سایت و صفحات آن وب سایت بهبود یابند .اگر بخواهیم مقایسه کوچکی را انجام دهیم صفحاتی که از زبان HTML 5  استفاده نموده اند نسبت به صفحه هایی که از پلاگین ها استفاده نموده اند دارای رتبه بهتری در موتور های جستجو هستند.

رابطه زبان HTML5  با لینک ها

درگذشته طراحان وب سایت ها با استفاده از ویژگی rel  مشخص میکردند که موتور های جستجو چگونه با آن ها کار کنند و آن ها را index  کنند.

در زبان HTML5  مقادیر جدیدی برای rel  ایجاد شد که آن ها را شرح میدهیم

Alternate : با ما این امکان را میدهد که بتوانیم یک صفحه pdf  یا یک صفحه دیگر با همان زبان را معرفی کنیم

Auothor : این امکان به طراح سایت داده میشود که بتواند به پروفایل نویسنده اشاره کند این قابلیت برای کسانی که صفحه شخصی در Google +  دارند میتواند مفید باشد

Bookmark : این ویژگی زمانی فایده دارد که بخواهیم لینک های داخلی یک سایت یا وبلاگ را به صفحه اصلی مرتبط کنیم

Help  : وقتی استفاده میشود که ما بخواهیم یک صفحه راهنما را نشان بدهیم

License  : برای نشان دادن لینک حق استفاده به کار میرود

Next & Prev : از این قابلیت زمانی بهره میبریم که مطالب دنباله دار باشند

Search  :  برای نشان دادن لینکی که به منبعی داخل سایت اشاره میکند.

 

تاثیر html5 بر سئو سایت

 

برای طراحی وب سایت با اصول سئو می توانید با تیم سئو وب نوش تماس بگیرید . استفاده از متد های روز دنیا در طراحی سایت و سئو و بهینه سازی وب سایت اولویت اول ما است . html5 , css33 , جی کئوری و … را در وب سایت های برتر ما تجربه کنید .