بک لینک با کیفیت در سئو سایت

بک لینک با کیفیت در سئو سایت چیست؟

بک لینک با کیفیت در سئو سایت چیست؟

هیچ چیز خوب و بدی در دنیا وجود ندارد ، این تفکر ماست که آن را می سازد (ویلیام شکسپیر)

بک لینک ها همواره به عنوان ابزاری کارآمد در دنیای سئو به شمار می آیند ، که با توجه به سیاست های استفاده از آن ها می توانند برای سایت ما مفید و یا حتی مضر نیز باشند .شما ممکن است فکر کنید که این بحث تمام شده است ولی به نظر میرسد که هنوز برخی از مردم و وبمستر ها درباره اینکه بک لینک با کیفیت واقعی چیست بحث میکنند.
در این مقاله قصد داریم در رابطه با بک لینک با کیفیت در سئو سایت مباحثی را مطرح کنیم ، با وب نوش همراه باشید..

۱۱ ویژگی یک بک لینک با کیفیت در سئو سایت :

این ۱۱ ویژگی برای بک لینک با کیفیت در سئو سایت خصوصیات کلی آن ها را بیان کرده و نحوه ی استفاده از آن ها را به خوبی مشخص می سازد. به یاد داشته باشید یک بک لینک با کیفیت برای سئو سایت هنوز میتواند بسیاری از استاندارد ها را دارا باشد. به هر حال، شما باید تلاش خود را بکنید تا با دستورالعمل های کیفیت همراه باشید زیرا علاوه بر تضمین رشد سایت شما ، تاثیرات بیشتری نیز روی سئو سایت شما خواهد داشت.
اگرچه این مقاله در رابطه با تاثیر لینک های سایت های مهم می باشد ولی با این حال این استاندارد ها میتوانند برای انوع دیگر لینک های متنی همانند شبکه وبلاگ های خصوصی نیز به کار برده شوند

 

۱- گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط

گرفتن بک لینک در سئو سایت از وب سایت هایی که با کار شما مرتبط هستند باعث بهبود کیفیت سئو سایت شما خواهد بود و همچنین گوگل نیز به این موارد حساسیت زیادی نشان نداده و فقط امتیاز مثبت به آن تعلق می گیرد.(البته این کار خیلی هم آسان نبوده و با در نظر گرفتن شرایط لینک های دو طرفه و حتی سه طرفه کار دشواری به حساب می آید.)
آیا این کار همیشه ممکن است؟
بدیهی است که پاسخ منفی است.
بخاطر همین ضروری است که لینک مورد نظر خود را در دسته بندی های بیشتری درج کنیم.
با توجه به مطالبی که گفته شد باید لینک های مورد نظر خود رابر اساس ارتباط سایت مبداء و مقصد اولیت بندی کنیم
بنابرین مرحله اول گرفتن لینک روی مرتبط ترین سایت ها برای سئو سایت متمرکز می شود.بعد از آن  به مرحله دوم میرویم، که سایت های مربوط به بازاریابی اینترنتی را هدف قرار می دهد. برای مرحله سوم، سایت هایی را که عموما مربوط به کسب و کار هستند شرح خواهیم داد. اکثر مواقع، شما با ۳ مرحله اول بیشتر لینک های مورد نظرتان را برای سئو سایت خود به دست خواهید آورد.
نکته ی مهم در گرفتن بک لینک این است که شما باید بر روی تلاش های اولیه خود روی بیشترین منابع لینک های مربوطه قبل از توسعه خارجی تمرکز کنید.
در نظر داشته باشید که همیشه استثنا هایی هم در قوانین وجود دارد وقتی که نوبت به سایت-سطح مربوطه میرسد. برای مثال میتوان رسانه های اجتماعی و دایرکتوری کسب و کار را نام برد. و حتی بعضی از دایرکتوری های قدیمی هنوز میتوانند این کیفیت را شامل شوند اگرچه روابط آن ها زیاد هم قوی نباشد.

۲ سطح صفحه مربوطه

بسیار خب، الان شما یک لیست خوب از سایت های مربوط به خودتان دارید. دومین عنصر مهم جهت گرفتن بک لینک باکیفیت برای سئو ، سطح صفحه مربوطه است. در اصل، محتوای اطراف لینک شما باید مربوط به محتوای سایت شما باشد.
یک مثال از سطح سایت و سطح صفحه ، میتواند صفحاتی از وبلاگ باشد که به متن مقاله ای خاص از سایر مقالات لینک داده شود.
به نکته بعدی راجب صفحه- سطح مربوطه میرسیم…
بله. لینک های داخلی میتوانند یک رابط کامل باشند، برای مثال اگر متن “انکر تکست”  به مقاله ای راجب انکر تکست لینک داده شود. ولی این اتفاق عموما رخ نمی دهد. اگرچه این موقعیت میتواند بهترین نتایج را به وجود آورد. در  این حالت شما می توانید سیگنال های قوی تری را دریافت کنید حتی اگر مقاله به طور کمی با محتوای لینک شده خارج سایت شما ارتباط داشته باشد.
فراموش نکنید که گوگل به طور کامل قادر به ربط دادن موضوعات به یکدیگر است، پس استفاده از لینک های داخلی سایت را فراموش نکنید
در اینجا به صورت مثال چند نمونه از آنچه باید انجام دهید و انجام ندهید آورده شده است.

دانشنامه سئو + متن الحاقی-> متن الحاقی = تاثیر گذارترین

دانشنامه سئو + مقاله کلی سئو -> متن الحاقی = تاثیرگذار

دانشنامه سئو + مقاله cat training -> متن الحاقی = به ندرت تاثیر گذار (فقط بخاطر سطح سایت مربوطه)cat training

وبلاگ + مقاله cat training -> متن الحاقی = بی اثر/ شما وقت خود را تلف میکنید

 

۳٫ لینک مربوطه

 

قبل از اینکه خسته بشوید یا عجله کنید شما باید بار دیگر بک لینک باکیفیت برای سئو سایت را اولویت بندی کنید… !، این اولویت بندی باید بر مبنای  Topical Trust Flow انجام گیرد. همانطور که در پست های قبلی نیز توضیح داده شد،   Topical Trust Flowبر مبنای لینک مربوطه و زنجیروار است.

بک لینک با کیفیت در سئو سایت
در اصل، لینک های مربوط هستند که به لینک های مربوط دیگر لینک میدهند، در شکل بالا، “کامپیوترها/ برنامه نویسی / اینترنت” روند اعتماد موضعی در دسته ای بزرگ هستند.
اگر شما سایت هایی را که درجه اول هستند اولویت بندی کنید) و سایت هایی را که بسیار مرتبط با سطح محتوا هستند در درجه دوم اولویت بندی نمایید) لینک های بسیار مرتبط دارید و سریعتر به نتیجه میرسید.

 

۴٫ارزش دامنه

اگر شما قدم های قبل را دنبال کرده باشید، بنابرین شما باید یک لیست عالی از بک لینک باکیفیت برای سئو و مرتبط مورد نظر را داشته باشید. ولی الان، شما میخواهید که آن لینک های مورد نظر را  براساس ارزش دامنه دسته بندی کنید.  به طور صادقانه، ارزش دامنه یکی از نادرست ترین معیار های در دسترس برای گرفتن بک لینک برای سئو سایت می باشد زیرا مرورگر های باز سایت، فهرست لینک های خود را با سرعت کم ریفرش میکند. بنابرین، ممکن است بعضی سایت ها دامنه ضعیف تری را نشان دهند چون کراول های موتور های جستجو محتویات سایت شما را به روز رسانی نکرده است.
شما باید لینک های مورد نظر خود را بر اساس بالاترین روند اعتماد موضعی و ارزش دامنه دسته بندی کنید. بعضی مردم ترجیح می دهند سایت هایی را که ارزش دامنه کمتری دارند انتخاب کنند  زیرا روند تایید آنها معمولا راحت تر است. این یک رویکرد قابل قبول است، ولی ما ترجیح میدهیم که لینک های پرقدرت و سریع بگیرم تا بتوانم نتایج سریعتری را دریافت کنم.

 

۵٫ بک لینک های متنی

این مورد نسبت به مثال هایی که در بالا زدیم کمی آشکارتر است. ولی لینک های با محتوا، که همچنین به عنوان لینک های متنی شناخته می شوند، قدرت مند ترین هستند. استفاده از بک لینک های تک نوشته ای  میتواند تاثیر گذار باشد ولی اگر شما تصمیم به استفاده از بک لینک های تک نوشته ای بگیرید.بسیار سطحی تر و ضعیف تر در مقایسه با لینک های داخل متن هستند.

 

۶٫ کیفیت محتوا

این چیزی است که بسیاری از مردم به آن می اندیشند، ولی در کیفیت اصلی محتوا پشتیبانی لینک های شما بسیار مهم است. مقاله ای که در طراحی سایت خود استفاده می کنید باید ، جدید ، خوب، خالی از ایرادات گرامری و دستوری باشد (برای اطلاعات بیشتر به بخش تولید محتوا برای سئو سایت مراجعه نمایید)

ارزش بالای متن= فعالیت های لینک و همه گیر شدن صفحه = قدرت بیشتر برای لینک شما

 

۷٫ لینک های دور از دسترس مربوطه

در هر زمان که شما یک لینک متنی مربوطه را به دست میاورید، شما باید توسط دیگر لینک های دور از دسترس مربوطه احاطه شوید. لینک های دور از دسترس مربوطه اعتماد سایتی را که به شما لینک میدهد افزایش میدهد، که در نهایت اعتبار سایت شما افزایش می یابد. شما باید  از هر وبسایتی که به وب سایت های مختلف و به صورت اسپم وار لینک می دهند دوری کنید.
اگر شما  سایت های اساسی و با موضوعات مربوطه در اختیار مردم میگذارید بنابرین یک شانس خوبی که دارید این است که همه لینک های دور از دسترس (برای دیگر سایت ها) مرتبط و با کیفیت بالا برای سئو سایت بدست خواهید آورد. با این همه ، اگر شما سایت هایی را که فقط برای پست های مهمان ساخته شده اند یا وبلاگ های عمومی شبکه هستند را منتشر کنید، شما لینک های دور از دسترس اسپم را خواهید دید.

 

۸٫ متن های الحاقی

گوگل هنوز تقریبا وزن قابل توجهی را برای کلید واژه های الحاقی غنی تا زمانی که به مقدار کم استفاده میشوند در نظر میگیرد . ما در اینجا درصد الحاقی را در اینجا توضیح میدهیم، ولی شما واقعا نیازی ندارید که از ۱% دقیق متن الحاقی فراتر روید.
بر روی کلمات کلیدی مورد توجه تمرکز کنید و آن ها را هر از گاهی با بعضی از کلید واژه های الحاقی پر جستجو بیامیزید که در نتیجه در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهید گرفت.

 

۹٫ آدرس آی پی

استفاده از آدرس آی پی های مختلف برای گرفتن بک لینک باکیفت در سئو سایت نیز مهم است ، سعی کنید تا جایی که امکان دارد از آدرس های ip  مختلف و متفاوت از آدرس آی پی وب سایت خود بک لینک بگیرید .

 

۱۰٫ ترافیک ارجاع

در اینجا منظور از ترافیک ارجاع ، کلیک هایی است که بر روی لینک شما صورت گرفته و از طریق آن بازدید کنندگان وارد وب سایت شما شده اند ،اهمیت ترافیک ارجاع زمانی است که رتبه بندی الکسای سایت برایتان اهمیت داشته باشد. اگر شما سعی دارید تا الکسای سایت خود را از طریق ترافک ارجاع کاهش دهید، بنابرین باید اولیت بندی لینک مورد توجه خود را بر اساس رتبه بندی الکسای سایت مبداء در نظر بگیرید. در برخی از مواقع، ترافیک ارجاع بعضی از سایت ها بالاترین میزان ترافیکی که شما میتوانید دریافت کنید هستند. تبلغیات بنری و لینک های متنی در وب سایت های پر بازدید به صورت چشم گیری روی این مساله تاثیرگذار هستند.

 

۱۱٫ انتخاب مسیر دشوار

به دست آوردن یک لینک با کیفیت خوب باید سخت باشد. استفاده از وب سایت هایی که از مطالب و محتوای قوی و مرتبط با سایت شما استفاده کرده اند خیلی مهم است ، گرفتن بک لینک از این نوع سایت ها برای بالا بردن ارزش وب سایتتان خیلی مهم وتاثیر گذار می باشد . در این میان برخی از وب سایت ها با آغوش باز از لینک های خروجی استقبال کرده و برخی از آن ها نیز در این زمینه حساسیت های بالایی را نشان می دهند ، طبیعی است که گرفتن بک لینک از وب سایت های حساس به لینک خروجی ، به مراتب تاثیر بالاتری بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت.

استراتژی بالا بردن ارزش لینک ها

زمانی که شما لینکی را از صفحه ای از وب سایتی بدست آوردید ، می توانید با بالا بردن ارزش این صفحه ، به بالارفتن ارزش لینک حاوی آن و در نتیجه وب سایت خودتان شوید. بنابر این می توانید با بالابردن ارزش صفحه مبداء ، به صورت مستقیم بر روی سئو سایت خود نیز کار کنید.

لینک های داخلی

موردی که شاید برای خیلی از افراد مهم نباشد، اگر قدرت ویرایش و نوشتاری در سایت مبداء دارید ، حتما از این فرصت استفاده کنید ، استفاده از مطالب مرتبط برای لینک سازی درون سایتی در وب سایت مبداء برای بالا بردن ارزش صفحه ی خاصی که از آنجا بک لینک گرفته اید خیلی مهم می باشد ، چراکه این بالا رفتن ارزش صفحات مبدا باعث رشد سئو سایت شما خواهند شد.

شبکه های اجتماعی

شما میبایست زمان قابل توجهی را برای اشتراک گذاری صفحه هایی که از آن ها بک لینک گرفته اید صرف کنید. شبکه های اجتماعی اعتبار سایت و لینک های شما را افزایش میدهند. باید سخت تلاش کنید تا لینک خود را ارتقا دهید.

 

درگیر کردن کاربران

ماندگاری کاربران در صفحات و گذاشتن قت برای خواندن مقالات از طرف کاربران نیز برای موتور های جستجو مهم می باشد ، این ماندگاری ممکن است با مطرح کردن سوال و به چالش کشیدن کاربران صورت پذیرد.

 لینک های درجه دو

بهترین لینک های درجه دو برای ارتقاء ارزش وب سایت شما یکی از خواصی است که به روند اعتماد موضعی مربوط شده است. اگر شما به این ویژگی دست یابید، قدرت سئو سایت خود را بالاتر برده و سریعتر رشد خواهید نمود .
همانطور که شما احتملا مطلع هستید، این ویژگی همیشه امکان پذیر نمی باشد. معمولا شما فقط روی بهترین لینک های قابل تصور کار کرده اید تا وب سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن و در کلمات کلیدی مشخص شده رشد دهید، لینک های درجه دو ممکن است از تصاویر ، متن و … به وب سایت شما داده شوند. اما در این میان ابزار های مختلفی وجود دارند که میتوانید بک لینک های سایت های رقبا را مورد بررسی قرار داده و از آن ها نیز استفاده کنید ،  در این زمینه فقط باید مواظب لینک های اسپم و رباتی باشید. چراکه در صورت شناسایی اسپم از طرف گوگل و یا سایر موتور های جستجو می تواند برای سایت شما نمره منفی به همراه داشته باشد و به صورت غیر مستقیم باعث افت ارزش سئو وب سایت شما شوند.

 

نتیجه گیری

به دست آوردن بک لینک با کیفیت برای سئو سایت سخت است، ولی نتایج بهتری را نسبت به لینک های معمولی برای وب سایت می دهد. سخت تلاش کنید تا این لینک ها را به دست آورید و دیگر نگران صرف مدت زمان آن نباشید. برای حل مساله زمان و صرفه جویی در آن شما میتوانید از سرویس پست مهمان برای گرفتن بک لینک استفاده نمایید. که البته این امکان در همه ی وب سایت ها وجود ندارد.
اگر در رابطه با این مسایل سوالی دارید ، می توانید در بخش نظرات مطرح نمایید، مشاورین سئو سایت وب نوش پاسخ شما را از قبل آماده کرده اند…!