بهینه سازی سرعت سایت

چگونه وب سایت خود را طراحی کنیم تا حداکثر سرعت عملکرد داشته باشد ؟ – بهینه سازی سرعت سایت : در عصر حاضر ، سرعت تبدیل به جزئی اساسی و ذاتی در طراحی وب شده است . در ۲۰۱۶ ، بازدید کنندگان و کاربران وب توقع سرعتی شگفت انگیز از وب سایت هایی که بازدید می کنند دارند ، و اگر شما در طراحی سایت به این مسئل توجه نداشته باشید ، کاربران از سایت شما خارج می شوند و سراغ سایر سایت های مشابه که پرسرعت باشد می روند ! در فضای امروز وب ، بهینه سازی سایت برای پرسرعت شدنش تنها راه جذب کاربران و بازدید کنندگان است .

طراحانی که مدام عملکرد صفحات وب سایتشان را چک می کنند که از سرعت پردازش بالایی برخوردار باشند و کاربران نیز از عملکرد سایت راضی باشند ، بسیار حرفه ای تر از طراحانی هستند که چنین نظارتی مداومی بر سایت خود ندارند . حال سؤالی که مطرح می شود این است که چطور سایت خود را بهینه سازی کنیم و چه کارهایی در طی مراحل پیاده سازی و توسعه آن انجام دهیم که سایت از سرعت پردازش و بارگذاری محتوای بالایی برخوردار شود ؟

با توجه به اطلاعات گردآوری شده طی تحقیق و مطالعه درباره نحوه کاربری کاربران از فضای وب ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

•    %۴۷ کاربران انتظار دارند که سایت در حدود ۲ ثانیه و حتی کمتر از آن برایشان بارگذاری شود .
•    مشتریان فروشگاه های اینترنتی انتظار زمان بارگذاری حدود ۲ ثانیه را دارند ، اما با توجه به Google Webmasters ، گوگل قصد دارد که این زمان به کمتر از نیمی از ثانیه برسد .
•    %۵۷ از کاربران وب در دستگاه موبایل ، سایت را ترک می کنند اگر زمان بارگذاری آن به بیش از ۳ ثانیه برسد .

به طور واضح ، وب سایتی که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است قطعا از تجربه کاربری بهتری نیز برای کاربرانش فراهم کرده است . در این مقاله چند ایده فوق العاده را بیان می کنم که با پیاده سازی آنها در پروژه ، سرعت بارگذاری و پردازش سایتتان را بالاتر ببرید .

بهینه سازی سرعت پردازش و بارگذاری وب سایت با استفاده از روش طراحی سایت مینیمالیسم

با استفاده از روش طراحی مینیمالیسم ، عناصر موجود در صفحات وب سایت به حداقل می رسند و در نتیجه وقتی عناصر کمتری برای بارگذاری هستند ، پس سرعت بارگذاری نیز افزایش می یابد .
این به کلی به نوع نگاه و فلسفه راهبردی شما در طراحی سایت بستگی دارد . شما به راحتی می توانید از ابتدای طراحی و توسعه سایتتان با عملکردی هوشمندانه از خیلی از دردسرهای احتمالی در کارتان جلوگیری کنید و همچنین بهینه سازی سرعت سایت را همان ابتدای کار شروع کنید .
با استفاده از قوانین و قواعد روش مینیمالیسم ، می توان به خوبی بهینه سازی سرعت سایت را انجام داد .

برخی از ویژگی های این روش عبارت اند از :

•    استفاده از مگا منو به جای منو و نویگیشن های معمولی
•    فضای سفید بیشتر
•    وب فرم های کوتاه
•    تصاویر کم حجم تر
•    استفاده از یک نوع تایپوگرافی وب در سایت به جای چندین نوع

بهینه سازی سرعت سایت

دانش نامه ویکی پدیا یک مثال ایده آل از راهبرد مینیمالیسم در طراحی وب است .

 

بهینه سازی سرعت سایت

 

از صفحه اول این سایت ، وقتی عبارتی را جست و جو می کنید حدودا کمتر از ثانیه ای طول می کشد تا ویکی پدیا صفحه عبارت جست و جو شده را بارگذاری کنید . نوار ابزار الکسا نیز این مسئله را تأیید می کند .

بهینه سازی سرعت سایت

فهم اهمیت عملکرد سایت | سئو سایت بالا بردن سرعت عملکرد سایت

با اینکه درباره بالا بودن سرعت پردازش و بارگذاری سایت بسیار تأکید شده است ، اما سایت هایی که کارایی و فایده فراوانی برای کاربران دارند صرفا سایت هایی نیستند که حداکثر سرعت بارگذاری را دارند . یک سایت علاوه بر برخورداری از سرعت بالا و بهینه بودن ، باید از محتوای مناسب و کاربردی نیز برخوردار باشد تا رضایت کاربرانش را جلب کند .
می توان به جای پیاده سازی راه حل های فنی پیچیده ، از یک طرح قوی برای توسعه واسط کاربری سایت استفاده کنیم تا در طول بارگذاری کامل محتوای سایت ، کاربر دچار خستگی نشود و سایت را ترک نکند . در واقع طراحی UX (تجربه کاربری) و طراحی UI (واسط کاربری) می توانند دو راه بسیار مناسب برای نگه داشتن کاربر در صفحه وب سایت تا بارگذاری کامل آن هستند .

کمک گرفتن از گوگل برای بهینه سازی  سایت | بالا بردن سرعت سایت

گوگل نیز می خواهد تا تمام وب سایت ها با حداکثر سرعت برای کاربران بارگذاری شوند ، در نتیجه خود این مسئله می تواند به طور کلی تأثیری مثبت بر سرعت پردازش تمام سایت ها داشته باشد . با تکنولوژی فشرده سازی ، به نام ” Brotli ” ، که توسط گوگل در سال گذشته منتشر شد ، می توانید از این ابزار فوق العاده برای طراحی سایت خود استفاده کنید .
بهترین جا برای شروع به کار و آشنایی با این ابزار گوگل مراجعه به خود صفحه ” وب را سریع تر کنیم ” در وب سایت توسعه دهندگان گوگل می باشد .

بهینه سازی سرعت سایت با استفاده از بارگذاری تکه ای | بهینه سازی سایت

این یک الگوی طراحی است که عملکرد آن به این صورت است که تا زمانی که به یک شیء از صفحه نیازی نیست ، آن شیء بارگذاری نمی شود . مثلا در یک سایت لانگ اسکرول مادامی که کاربر به بخش پایین صفحه پیمایش نکرده است ، اشیاء آن قسمت ها بارگذاری نمی شوند . این راهبرد بارگذاری فقط در صورت نیاز باعث می شود تا منابعی که در هر قسمت از سایت برای کاربر بارگذاری می شوند کاهش یابد و در نتیجه سرعت را بالاتر ببرد .
برای استفاده از این تکنیک در طراحی سایت ، می توانید از بسیاری فریم ورک ها و افزونه ها و ابزارهای آماده ای که برای پیاده سازی آن در پروژه موجود است استفاده کنید .

بهینه سازی عملکرد سرورهای سایت برای افزایش سرعت آن | مرحله ای برای سئو سایت

یکی از ابعاد مهمی که برای فوق سریع ساختن سایت باید در نظر گرفت ، چگونه مدیریت کردن سرورهای سایت است . به طور ویژه ، کم کردن زمان پاسخگویی سرور یکی از موارد کلیدی افزایش سرعت سایت است . به عبارت دیگر ، اگر شما تمام صفحات وب سایت خود را بهینه کنید اما به گزینه های سمت سرور توجه نداشته باشید ، به طور کلی سرعت سایتتان همچنان پیشرفت چشمگیری نخواهد کرد .

پیاده سازی استراتژی زیر بر سرور سایتتان یک امر اجباری است اگر می خواهید مطمئن شوید که زمان پاسخگویی سرورتان فوق سریع است :

•    برای هر صفحه از سایت از منابعی کمتری استفاده کنید
•    از یک شبکه ارسال محتوا (CDN : Content Delivery Network) استفاده کنید
•    از یک راه حل کشینگ استفاده کنید
•    تنظیمات نرم افزار وب سرور خود را ارتقاء دهید و بهینه کنید

وب سایت های پرسرعت دارای کاربر و مخاطب بیشتری هستند

طراحی سایت بهینه و پرسرعت یکی از دغدغه های طراحان وب در دنیای امروز صنعت وب است همچنین نکته بسیار قدرتمند برای سئو سایت می باشد . با توجه به تکنولوژی های امروزی کاربران انتظار دارند تا برای یافتن محتوای مد نظرشان حداقل زمان را در وب صرف کنند و یک تجربه کاربری روان و سریع داشته باشند . در غیراینصورت سایت های رقیب سایت شما که سرعت بالاتری دارند از شما سبقت خواهند گرفت و کاربران بیشتری را جذب خود خواهند کرد .
با پیاده سازی نکات گفته شده در این مقاله ، مطمئن باشید که سرعت سایت هایی که طراحی می کنید بسیار بالاتر خواهد رفت . البته فراموش نکنید که سایتتان را مداوم مورد تست و بررسی قرار دهید تا عملکرد و پردازش پرسرعت تمام اجزاء آن اطمینان حاصل کنید . همیشه برای بهینه سازی سرعت سایت ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها سایت خود را به حداکثر سرعت پردازش و بارگذاری اطلاعات خواهید رساند .