امکان جدید ” گوگل پست ” (Google Post) چه کاربردی در ارتباطات آنلاین و نتایج جستجو دارد ؟

امکان جدید ” گوگل پست ” (Google Post) چه کاربردی در ارتباطات آنلاین و نتایج جست و جو دارد ؟:اگر تا به حال درباره این امکان جدید گوگل ، یعنی “ Posts “ چیزی نشنیده اید تعجبی ندارد چرا که شرکت گوگل این امکان تازه بر روی موتور جست و جویش را به تازگی و با کمترین هیاهو و جلب توجه راه اندازی کرده است . گوگل پست ، یک پلتفرم جدید بر روی موتور جست و جوی گوگل است که تاثیری جالب توجهی بر روی ارتباطات آنلاین و نمایش نتایج جست و جو به صورت بی درنگ (Real-Time) گذاشته است . در ادامه این مقاله به توضیح و بررسی عملکرد و تاثیرات این ویژگی خواهیم پرداخت .

” گوگل پست ” چیست ؟

گوگل پست

به طور خلاصه و مختصر ، گوگل پست این امکان را به کاربران وب می دهد تا محتوایی را به طور مستقیم و بی درنگ (real-time) در نتایج جست و جو منتشر کنند . بله ! درست متوجه شدید ، با این امکان کاربران وب قادر خواهند بود تا مطلب و محتوایشان را به طور مستقیم و real-time در صفحه نتایج جست و جوی منتشر کنند .
این یک تغییر فوق العاده در روش فعلی نمایش نتایج جست و جوی موتور گوگل است و البته یکی از بزرگترین مشکلات نمایش نتایج جست و جو که در اکثر موتورها موجود است را نیز برطرف می سازد – آن مشکل این است که ، پست ها و مطالب و محتواهایی که مدت ها قبل توسط موتور جست و جو رویت شده و ضمیمه (Index) شده اند همچنان در نتایج جست و جو بالاتر از پست های جدید که هنوز دیده و ضمیمه نشده اند ، قرار می گیرند . گاهی اوقات آن محتوای تازه است که مد نظر کاربران است ، اما چون پست های قدیمی تر ضمیمه موتور جست و جو هستند و رتبه بالاتری دارند برای نمایش نتایج جست و جو به کاربران در اولویت قرار می گیرند . حال با این امکان جدید گوگل پست که به صورت بی درنگ – real-time – است ، همانند شبکه های اجتماعی ، محتوا و مطالب و پست های جدید که به تازگی در فضای وب منتشر شده اند هم در زمان کوتاهی در موتور جست و جوی گوگل ضمیمه – index – می شوند .
به نظر می رسد که پلتفرم گوگل پست به دلیل دارا بودن قابلیت real-time و ضمیمه کردن بی درنگ محتوای وب سایت ها برای نمایش در نتایج جست و جو به تثبیت رسیده است و این سیستم برای شروع به کار به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایلات متحده آمریکا برای انتشار پست هایشان در فضای وب پیشنهاد و ارائه شده است .

تقریبا تمام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا همگی از این امکان جدید گوگل در حال استفاده هستند و اگر کاربر در قسمت جست و جوی گوگل نام کاندیدای مد نظر خود را جست و جو کند ، در بالای صفحه نمایش نتایج آن اسم آن شخص را می بیند که در کنار آن بخشی وجود دارد که تعدادی از پست های اخیرا منتشر شده او را مشاهده می کند . (توسط گوگل پست ، اگر پست تازه ای منتشر شود گوگل آن را به سرعت ضمیمه می کند در اولویت نتایج قرار می دهد .) بنا به گفته شرکت گوگل ، ” حالا تمام کاندیداها می توانند توسط متن ، عکس و فیلم به طور مستقیم بر گوگل با کاربران فضای مجازی در ارتباط باشند . ایجاد محتوا سریع و آسان است و به محض انتشار ، پست ها فورا در صفحه نتایج جست و جوی نام آن کاندیدا ظاهر می شود . همچنین گوگل پست قابلیت اشتراک گذاری پست ها در سایر شبکه های اجتماعی را دارا می باشد . ”

اگر بیانیه فوق شرکت گوگل را دوباره بخوانید ، متوجه می شوید که برخی از این امکانات جدید توسط پلتفرم گوگل پست واقعا چالش برانگیز و پیشرفته است و خیلی از انتظارات کاربران را تامین خواهید کرد که این امری بی سابقه در موتورهای جست و جو است که توسط گوگل تححق خواهد پذیرفت .

تجربه ای از امکان جدید شرکت گوگل ، ” گوگل پست ” – Google Posts | سئو سایت و بهینه سازی سایت

اگر بر روی هر کدام از ویژگی های مذکور پلتفرم گوگل پست کلیک کنید ، خواهید دید که عملکرد آن تقریبا شبیه به انتشار پست در گوگل پلاس (Google Plus – Google+) است (گوگل پلاس یکی از مهمترین مباحث در سئو سایت است). بازدید کنندگان و کاربران می توانند پست ها را در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک ، توییتر و گوگل+ (به صورت مستقیم یا توسط لینک URLL پست) به اشتراک بگذارند و یا آن را به کسی ایمیل کنند . علاوه بر این ، وقتی پستی توسط کاندیدا منتشر می شود می توان در کنار آن پست یک فیدبک کامل از تمام پست های آن شخص مشاهده کرد ، در صورتی که هنوز آن پست در هیچ شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته نشده و تنها در صفحه نتایج جست و جوی خود گوگل است – جایی که هر شخص یا شرکتی می تواند خیلی بهتر توسط دیدن شدن در آن به شهرت خود در فضای وب بیفزاید .

در آینده ، ” گوگل پست ” چه اتفاقی را برای شرکت ها رقم خواهد زد ؟

کمپانی گوگل بیان کرده است که ” امکان گوگل پست در حال حاضر تنها برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ موجود و قابل استفاده می باشد ” و در آینده قصد دارند که این امکان را برای سازمان های اولویت دار قابل استفاده کنند . البته واقعیت این است که در حال حاضر نیز تعدادی از سازمان ها و شرکت ها در حال استفاده از این پلتفرم هستند .
مثلا اگر نام ” Andrew Jewelers New York ” را در گوگل جست و جو کنید ، می بینید که این شرکت هم در حال استفاده از گوگل پست است . نه تنها جست و جوی اسم شرکت ، بلکه سایر کلمات کلیدی هم که در آن وب سایت مورد استفاده قرار گرفته اند نیز نتایج مشابه را به شما خواهند نشان داد . این یک تحول شگرف برای تعامل و ارتباط آنلاین شرکت ها و کاربران وب به صورت آنلاین بر روی صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل است . به جای انتشار پست در وب سایت ، استفاده از تکنیک های سئو ، و منتظر ماندن برای ضمیمه شدن محتوا در موتور جست و جو و رتبه گرفتن آن به مرور زمان ، گوگل پست شرکت ها را قادر ساخته تا به صورت بی درنگ و در صفحه نتایج جست و جو با مخاطبان و بازدید کنندگان وب سایتش ارتباط و تعامل آنلاین داشته باشد .
شرکت گوگل این امکان را به صورت آزمایشی در اختیار برخی سازمان ها و شرکت ها قرار داده است و نمی توان پیش بینی مشخصی برای آینده آن داشت . گوگل برای مشتاقان استفاده از این سرویس فراخوان داده است و می توانید با ثبت نام در لیست انتظار استفاده از این پلتفرم ، آن را تجربه کنید .