الگوریتم top heavy گوگل | سئو

الگوریتم top heavy گوگل | سئو : سئو سایت وب نوش همیشه خود را با تمام تغییرات الگوریتم های گوگل بروز رسانی می کند الگوریتمی که گوگل در سال ۲۰۱۲ برای مقابله با تبلیغات بیش از اندازه در بالای وب سایت ها انتشار داد الگوریتم top heavy یا همان الگوریتم page layoutt می باشد.هدف اصلی این الگوریتم در ابتدا برای وب سایت های با زبان انگلیسی بود بدین شورت که برای وب سایت هایی که محتوای اصلی وب سایت زیر انبوهی از تبلیغات گم می شد نمره منفی می داد . لذا از سال ۲۰۱۲ که این الگوریتم منتشر شد تبلیغات بیش از  حد یکی از فاکتورهای منفی سئو شده اند.

الگوریتم top heavy و تاثیر آن بر روی سایت فارسی زبان

الگوریتم top heavy عملا بر روی وب سایت های فارسی زبان تاثیری نداشته است چرا که امروزه هم مشاهده می کنیم که اکثر وب سایت هایی که دارای تبلیغات سنگینی هستند در بنتایج بالای جستجو دیده می شوند. این مطلب را نیز مد نظر داشته باشید که فاکتورهای زیادی برای سئو و بهینه سازی وب سایت وجود دارد و بر اساس گفته های گوگل وجود تبلیغات بیش از اندازه یک فاکتور منفی است نه اینکه وب سایت را از نتایج همیشه پس بزند . شاید وب سایتی دارای این فاکتور منفی باشد ولی در عوض سئو بالایی داشته باشد که بهترین فاکتورهای سئو را در آن رعایت کرده است .

 

الگوریتم top heavy گوگل

 

نمره ای که گوگل برای وب سایت ها در نظر می گیرد بر اساس تمام فاکتورهایی است که بر روی وب سایت اعمال می شود . از فاکتورهای منفی گرفته تا بزرگترین فاکتور مثبتش که تولید محتوای تاپ برای سایت است .

تاثیر منفی الگوریتم top heavy برای سئو سایت

گوگل هدفش رضایت کاربران از وب سایت است و وقتی الگوریتم های خود را روی وب سایت اعمال می کند همانند یک کاربر رفتار می کند لذا  دوست دارد به راحتی به مطاالبی که نیاز دارد برسد. اما وقتی با تبلیغات زیادی در ابتدای صفحه روبرو می شود گیج شده و نمی داند به چه صورتی باید رفتار کن پس ناراخت شده و نمره منفی اعمال می کند.تاثیر این نمره منفی بر روی کل دامنه است .

توجه

الگوریتم top heavy هیچ تاثیری بر روی سرعت سایت ندارد و فاکتور سرعت برای سئو فاکتوری جداست .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو سایت می توانید با مشاوره سئو سایت وب نوش تماس بگیرید

منبع : طراحی سایت وب نوش