الگوریتم freshness و تاثیر آن در سئوی سایت

الگوریتم freshness و تاثیر آن در سئوی سایت : سئو سایت وب نوش همیشه دنبال بروز رسانی های الگوریتم های گوگل است تا با استفاده از آنها بهترین نتایج را برای پروژه های سئو خود پدید آورد .لذا تیم سئو وب نوش بخشی از زمان خود را صرف آموزش می کند تا همیشه بروز و آماده باشد.

برای مشاوره سئو و بهینه سازی وب سایت می توانید با متخصصین با تجربه وب نوش تماس بگیرید .

الگوریتم Freshness و سئو سایت

گوگل همیشه قبل از اینکه الگوریتم های خود را منتشر کند همیشه در رابطه با نحوه عملکرد آنها پیشاپیش اطلاعتی را عرضه می کند. یکی از این الگوریتم ها به نام Freshness که جدیدترین الگوریتم های گوگل است و در سال های اخیر منتشر شده است . هدفش رار روی محتوای سایت گذاشته است و بهترین مطالب را در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار می دهد. وقتی کاربران دنبال اخبار یا مطالب تازه با عناوین خاص هستند ، بهترین و جدیدترین مطالب را برای کاربر ارائه می کنند . شاید مطلبی در یک سایت خبری قدرتمند نوشته شده باشد ولی اگر همان مطلب را جدیدا با محتوای سئو بیس در یک سایت کم قدمت منتشر دیده باشد در رتبه های بالا می آورد.

 

الگوریتم freshness

 

اما تاثیر این الگوریتم برای سئو به چه شکلی است ؟

بیشتر الگوریتم های  گوگل  هدفشون محتوای سایت است .پس باید بیش از گذشته بر روی محتوا کار کنیم .الگوریتم freshness یک الگوریتم خوب برای صاحبان وب سایت های تازه است این الگوریتم فرصت خوبی به وب سایت های تازه می دهد تا با انتشار مطالب جدید و ناب در سایت به رتبه های بالا حرکت کنند.

الگوریتم freshness در حدود ۳۵ درصد از نتایج جستجوی گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند جدیدترین مطالب منتشر شده در رابطه با کلمات جستجو شده برای کاربران نمایش دهد

تغییرات بزرگی روی این الگوریتم پیاده شده است به صورتی که الگوریتم پاندا در آخرین تغییرات خود تنها ۱۲ درصد از نتایج جستجو را تحت تاثیر داشت ولی این الگوریتم ۳۵ درصد . با این روند تغییرات کاملا مشخص است که گوگل به دنبال توسعه محتوا و انتشار علم می باشد.

گوگل در الگوریتم freshness سه مورد زیر را تقویت کرده است :

۱-    روند آخرین رویدادهای جستجو که محتوای قدیمی تازه منتشر شده است.
۲-    روند و رویدادهایی که به صورت منظم منتشر می شوند.
۳-    بروز رسانی محتوای سایت ، بهترین روند برای بروز رسانی محتوای سایت بروز رسانی مطالب بسیار قدیمی سایت است.

منبع : طراحی سایت و سئو سایت وب نوش