الگوریتم دزدان دریای (Pirate) | سئو

الگوریتم دزدان دریای (Pirate) | سئو  : گوگل برای بهبود نتایج جستجو هر چند وقت الگوریتم هایی را ارائه می کند . و  هر روزه آنها را توسعه می بخشد . هدف اصلی گوگل از جستجوی نتایج برتر عرضه نتایج جالب و کاربر پسند می باشد . کاربران اینترنت دوست دارند هر روز بهترین مطالب را در اینترنت ببینند . گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیاست و بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت از گوگل برای جستجو استفاده می کنند. لذا گوگل دوست ندارد کاربرانش را از دست دهد. برای همین همیشه برای بهبود نتایج جستجو تلاش می کند.

اما الگوریتم pirate یا همان الگوریتم دزدان دریایی گوگل که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد برای جلوگیری از کپی برداری از سایر سایت ها بود.  در اصل هدف اصلی الگوریتم pirate تشخیص وب سایت اصلی از وب سایت کپی شده می باشد. اما ایراد بزرگی که این الگوریتم دارد جستجو در سطح صفحه وب است نه کل دامنه . این الگوریتم می گردد و مطالب هر صفحه وب که کپی برداری شود آن صفحه را جریمه می کند و تاثیر زیادی بر دامنه نخواهد داشت البته اگر تعداد این صفحات کپی شده زیاد باشد گوگل الگوریتم دیگری به اسم مرغ پاندا دارد. که بسیار مخالف این کار است و کل دامنه را جریمه می کند.

 

الگوریتم دزدان دریای (Pirate)
توجه داشته باشید که الگوریتم دزدان دریایی صفحات کپی شده را از نتایج حذف نمی کند و تنها اجازه نمی دهد که این صفحه کپی شده بالاتر از صفحه اصلی در نتایج قرار بگیرد.

الگوریتم pirate و سئو

یکی از مهمترین فاکتورهای سئو ، تولید محتوا است و امروزه سئو محتوا بسیار اهمیت دارد. لذا با کپی برداری از مطالب یک سایت تاثیر منفی بر سئو سایت می گذارد از این رو روند رشد وب سایت را بسیار کند می کند .الگوریتم piratee نیز برای مبارزه با کپی برداری انتشار یافته است که به نظر تیم سئو وب نوش تاثیر زیادی هم ندارد به مثال زیر توجه داشته باشید :
شما وب سایت جدیدی را تاسیس می کنید و در زمینه اخبار فناوری اطلاعات و  کامپیوتر . هر روز هم مطالب جدید و بکری در این وب سایت انتشار می دهید . اما وب سایت های خبری در این زمینه بسیار زیاد است . و  دارای قدمت زیادی هستند اگراین وب سایت ها از وب سایت شما کپی برداری کنند . بارها نشان داده شده است که در نتایج همیشه از وب سایت جدید در بالاتر قرار می گیرند . و در برخی از موارد وب سایت جدید را که تولید کننده اصلی محتوا بود به عنوان کپی بردار می شناسد . و این برای سئو سایت بسیار بد است.

راهکار برای مقابله با الگوریتم pirate | الگوریتم دزدان دریایی

گوگل همیشه دوست دارد در وب سایت شما مطالب جدید ببیند و بهترین نتایج را برای کاربران اینترنتی ارائه نماید . پس موارد زیر را در کارهای خود برای وب سایت دنبال کنید :
۱-    به هیچ عنوان کپی برداری نکنید : به خودتان اعتماد داشته باشید و بهترین محتوا را خودتان تولید کنید . همیشه سعی کنید محتوای خود را توسعه دهید گوگل عاشق این است که محتوای قدیمی وب سایت خودتان را توسعه دهید.

۲-    برای انتشار و اشتراک گذاری محتوای جدیدتان اصلا عجله نکنید بذارید کامل کراول های گوگل محتوای سایت شما را بررسی کنند . بعد از ۲۴ ساعت می توانید اشتراک گذاری کنید . این راهکار ماست و نتیجه گرفتیم .

۳-    گزارش کپی برداری برای گوگل ارسال کنید : اگر  محتوای سایت شما را سایت دیگری کپی می کند گزارشی برای گوگل بفرستید که صد در صد جواب خواهید گرفت.

تولید محتوای جدید و تاثیر آن بر سئو سایت

همان طور که در بالا نیز گفته شد گوگل همیشه دنبال امتیاز دادن به وب سایت های با محتوای جدید و ناب است و در عوض نیز به دنبال جریمه کردن وب سایت هایی است که دارن از سایر وب سایت ها کپی برداری می کنند . لذا با امتیازی که گوگل به مطالب جدید شما خواهد داد همیشه وب سایت شما رو به رشد خواهد بود بذارید اینجا به مطلی اشار کنم :

گوگل هر صفحه از وب سایت شما را بهش امتیاز جدا گانه می دهد . هر تعداد از این صفحات با امتیاز بالا داشته باشید وب سایت شما رو به رشد خواهد بود .برای همین است که وب نوش سئو محتوا را در پیش گرفته است و همیشه سعی دارد تا بهترین مطالب را برای شما با عناوین مناسب ارائه نماید . از مطالب آموزشی جدید استفاده کنید گوگل خیلی به آموزش حساس است و وب سایت هایی که پایه آموزشی دارند بسیار دوست دارد.

در نهایت می توانیم چنین نتیجه بگیریم

روند سئو از حالت نتی خارج شده است و به سمت سئو محلی و سئو محتوا رسیده است . برای همین امروزه توسعه محتوا یکی از بزرگترین دغدغه های وب سایت های بزرگ می باشد . لذا وب سایت خودتان را به صورت کامل بر اساس محتوا سئو کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوره سئو سایت وب نوش تماس بگیرید.

با وب نوش تجرله ای دلچسب را خواهید داشت.