طراحي سايت ديجي کالا : در بازار کسب و کار تنها موفقيت يک کسب و کار است که باعث مي شود توجه همه بدان کسب و کار جلب شود. سایت ديجي کالا يک کسب و کار اينترنتي است که پس از پيدايش توانست قدم به قدم خود را در مسير موفقيت قرار دهد و امروز به عنوان موفق ترين فروشگاه اينترنتي در ايران فعاليت مي کند.

همه کساني که در اينترنت به دنبال خريد کالا هستند حداقل براي يکبار هم که شده با سايت ديجي کالا مواجه شده اند و وارد اين سايت فروشگاهي شده اند و شايد از آن خريد هم کرده اند. شايد شما قبلا ديجي کالا را نمي شناخته ايد ولي به هر حال با آن آشنا شده ايد.

 

طراحی سایت وب نوش
اين روزها که کسب و کارهاي اينترنتي به سرعت در حال رشد و همه گيري است، خيلي ها دوست دارند تا شانس خود را با طراحي سايت فروشگاهي و راه اندازي يک فروشگاه اينترنتي در کسب درآمد امتحان کنند، طبيعي است که آنها دنبال سايت هاي فروشگاهي باشند و بخواهند از آنها در طراحي سايت فروشگاهي خود الگو بگيرند.

همه کساني که به دنبال طراحي سايت فروشگاهي هستند سايت هاي فروشگاهي زيادي را در اينترنت مي بينند ولي شايد هيچ سايتي به اندازه سایت ديجي کالا آنها را به وجد نمي آورد که سايت شان شبيه سایت ديجي کالا باشد. هرچند که کاربران سايت هاي فروشگاهي زيادي را هم ديده باشند. خوب اين طبيعي است سایت ديجي کالا معروف است.

طبق آمار الکسا ۲۵% افرادي که که وارد سايت ديجي کالا مي شوند با جستجوي کلمه ديجي کالا به آن وارد مي شوند. اين آمار خوبي براي يک برند تجاري است. اين آمار به ما نشان مي دهد که از هر ۴ نفر که به محصولات ديجي کالا نياز دارند ۱ نفر آنها سايت ديجي کالا را مي شناسد. خوب شايد الان دليل محبوبيت سايت ديجي کالا را متوجه شده باشيد.

بين محبوبيت و معروفيت سايت ديجي کالا ارتباط مستقيمي وجود دارد ولي هر دو اينها به عوامل ديگري وابسته است. عواملي که رازهاي موفقيت ديجي کالاست و ما در ادامه سعي داريم که در مورد اين رازها با شما سخن بگوييم. در مورد طراحي سايت ديجي کالا و کسب و کار ديجي کالا با شما سخن بگوييم.

 

طراحی وب سایت دیجی کالا

 

شايد شما به دنبال طراح سايت ديجي کالا باشيد. آيا واقعا مهم است که طراحي سايت ديجي کالا را چه کسي انجام داده است؟

شايد شما هم در برابر اين غول کسب و کار اينترنتي ايران انگشت به دهان بمانيد و به دنبال کشف اين راز باشيد و به فکر طراحي سايت ديجي کالا بيفتيد که مشابه آن را داشته باشيد.

شايد از خود بپرسيد که که چگونه ميشود يک سايت مشابه سايت ديجي کالا را طراحي و راه اندازي کنيد.

شايد بخواهيد بدانيد که اين طراحي سايت ديجي کالا براي چه کالاهاي ديگري مناسب باشد؟

شايد بخواهيد بدانيد که با چه هزينه اي ميشود طراحي سايت ديجي کالا انجام داد؟

اينها سئوالاتي است که مشتريان از ما مي پرسند و سئوالات ديگري که ما در اينجا نياورديم. ما در ادامه يک نگاه اجمالي به سايت ديجي کالا و طراحي سايت ديجي کالا خواهيم داشت و سعي مي کنيم که وارد جزئيات کسب و کار ديجي کالا نشويم و صرفا در مورد طراحي سايت ديجي کالا و امکانات فني آن و نيز آمارهاي آناليزورها در مورد آن خواهيم پرداخت.

تکنولوژي استفاده شده در طراحي سايت ديجي کالا

تکنولوژي استفاده شده در طراحي سايت ديجي کالا، ASP.net مي باشد که متعلق به شرکت مايکروسافت مي باشد. اين تکنولوژي بر پايه سرويس دهنده مي باشد و از طريق يک سرويس دهنده اينترنتي امکان اجراي اسکريپت هاي موجود در صفحه وب را فراهم مي آورد. همچنين ASP با مديريت IIS اجرا مي شود.

تيم طراحي سايت ديجي کالا

با توجه به گستره وسيع کسب و کار ديجي کالا، طراحي سايت ديجي کالا توسط تيم طراحي خود ديجي کالا انجام شده است. طراحي سايت ديجي کالا از همان ابتدا توسط همان تيم طراحي و سپس توسعه داده شده است. با توجه به نياز به پشتيباني بالا و توسعه مداوم سايت ديجي کالا به هيچ عنوان معقولانه نمي باشد که تيم پشتيباني اين سايت در بيرون از اين کسب و کار باشند.

سايت ديجي کالا از نظر الکسا

همانگونه که گفتيم سايت ديجي کالا به عنوان يک کسب و کار بزرگ اينترنتي مي باشد. رتبه جهاني الکسا سايت ديجي کالا برابر با ۴۰۱ مي باشد و همچنين رتبه الکسا در ايران براي سايت ديجي کالا برابر ۳ مي باشد. شايد با اين آمار متوجه بزرگي اين کسب و کار شده باشيد.

۹۵ درصد مراجعه کنندگان به سايت ديجي کالا نيز از ايران مي باشند و پس از آن آمريکا، هلند و انگلستان مي باشد.

 

طراحی سایت دیجی کالا

 

قالب گرافيکي در طراحي سايت ديجي کالا

عمده کساني که با ما تماس مي گيرند تمايل دارند که قالب گرافيکي سايت فروشگاهي شان را مشابه سايت ديجي کالا طراحي شود. آنها حق دارند که چنين خواسته اي را داشته باشند. قالب گرافيکي که در طراحي سايت ديجي کالا پياده شده است واقعا استاندارد مي باشد. هرچند شايد تيم توسعه سايت ديجي کالا بارها و بارها قالب سايت را عوض کرده باشند ولي همواره اين تغيير و طراحي جديد رو به رشد بوده و زيباتر شده است.

در طراحي سايت ديجي کالا، قالب گرافيکي طراحي شده در عين سادگي تمام مشخصه هاي لازم براي يک سايت فروشگاهي را دارد. هر صفحه از سايت ديجي کالا را به لحاظ گرافيکي مي توان بررسي کرد. به ادامه توجه داشته باشيد.

صفحه اصلي در قالب گرافيکي طراحي سايت ديجي کالا

در طراحي صفحه اصلي سايت ديجي کالا، طراح سعي کرده است که از کمترين فضا بيشترين استفاده را نمايد. طراح سعي نموده است که صفحه اصلي سايت خيلي بلند نباشد و شکل و شمايل يک برند را تداعي کند ولي نيازهاي سئو سايت باعث گرديده است که طراحي سايت در انتهاي صفحه توام با کلمات کليدي سايت باشد تا بار محتوايي سايت در صفحه اول نيز تا حدودي رعايت شده باشد.

در طراحي سايت ديجي کالا، صفحه اصلي سايت يک هدر ساده شامل لوگو ديجي کالا و يک بکس جستجو مي باشد تا کاربر به محض ورود به سايت نياز خود را بتواند جستجو کند. اين مساله کاربر پسند بودن سايت را بالاتر برده است و کاربر مي تواند براحتي جستجو کند.

اسلايد شو در طراحی سايت ديجي کالا

سايت ديجي کالا براي اولين بار اين نوع اسلايد شو را در سايت خود مرسوم کرد و پس از آن سايت هاي فروشگاهي دنبال همچنين اسلايدشويي بودند. اين اسلايدشو در عين کوچکي به شدت تجاري نيز مي باشد. سايت ديجي کالا هميشه تخفيف ها و فروش هاي ويژه خود را در اين اسلايد شو به نمايش مي گذارد و فروش حاصل از طريق همين نمايش اسلايدي نيز قابل توجه است.

اين طراحي اسلايدشو مناسب باعث شده است که در سايد راست سايت فضا براي بنرهاي اختصاصي سايت ديجي کالا باز باشد که فضاي مناسبي براي آخرين اخبار و بنرهاي تبليغي جهت برند سازي بيشتر سايت ديجي کالا مي باشد.

در طراحي سايت ديجي کالا براي صفحه اول طراح با يک ايده جالب دسته بندي هاي مختلف را با عکس هاي زيبا گنجانده است تا کاربر با کليک بر روي آن مستقيم وارد دسته بندي شود.

۴ بخش “فقط در ديجي کالا” ، ” پربازديدترين ها ” ، ” پرفروش ترين ها ” و ” جديدترين کالاها” بخش هاي پاياني صفحه اصلي در طراحي سايت ديجي کالا مي باشند که از کاربر فرصت کمتري را براي مشاهده اين بخش ها مي گيرد.

بخش انتهايي در صفحه اصلي طراحي سايت ديجي کالا بيشتر به دسته بندي ها پرداخته است تا با متن بتواند هم وزن کلمات کليدي را براي سئو بالا ببرد و هم دسترسي سريعتري را به هر بخش به کاربر بدهد.

رنگ بندي قالب گرافيکي در طراحي سايت ديجي کالا

رنگ هاي استفاده شده در طراحي سايت ديجي کالا بسيار هوشمندانه بوده است. روانشناسي رنگي که در طراحي سايت ديجي کالا استفاده شده يک هارموني خوب براي دلپذير بوده، ساده بودن ، زيبا بودن، شيک بودن و ماندگار بودن را ايجاد کرده است. در طراحي سايت ديجي کالا رنگ بندي ها به گونه اي استفاده شده است که رنگ هاي آن به ياد مي ماند. از همين روست که مشتريان از ما دقيقا همين رنگ بندي ها را مي خواهند. تلفيق رنگ سفيد، طوسي، نوک مداي، زرشکي (رنگ ريجي کالا) و سبز سبد خريد.

منوها در طراحي سايت ديجي کالا

ديجي کالا براي اولين بار منوهاي افقي را طراحي سايت در ايران باب کرده است. خيلي وقت قبل از آنکه طراحان به نبال مگا منو و يا منوهاي افقي باشند، اين نوع طراحي منو در سايت ديجي کالا اتفاق افتاد. اين نوع طراحي منو به ما امکان درج موارد زيادتر را مي دهد. در حقيقت منوهاي آبشاري که قبلا استفاده مي شند براي سايتي با وسعت سايت ديجي کالا قابل استفاده نبودند چون در صفحه اصلا جا نميشدند.

در طراحي منو سايت ديجي کالا، لايه اول منوي اصلي سايت، شامل دسته بندي عمومي تر است. “کالاي ديجيتال” ، ” لوازم خانگي” و … به عنوان مثال در کالاي ديجيتال در منوي سايت، شما بر نگه داشتن نسانگر ماوس يک نوار افقي باز ميشود که دسته بندي هاي لايه ۲ را شامل مي شود و شامل تمام کالاهاي ديجتال است. ” موبايل” ، “تبلت” و … در طراحي سايت ديجي کالا طراحان با توجه به وسعت محصول سعي کرده اند تنوع بالا را براي هر رده محصول در انتهايي ترين رده دسته بندي اصلي قرار دهند. به عنوان مثال در دسته ” موبايل” ما شاهد هستيم که طراح سايت ديجي کالا موبايل را بر اساس گوشي موبايل، بر اساس سيستم عامل ، هدفون و هدست، انواع گوشي، لوازم جانبي گوشي و رده کاربري دسته بندي کرده است.

صفحه محصول در طراحي سايت ديجي کالا

با توجه به تنوع محصولات در سايت ديجي کالا، طراحي سايت ديجي کالا سعي کرده است که بر اساس مشخصه هاي مختلف هر محصول صفحه اختصاصي را براي هر نوع محصول طراحي کند. گرافيک طراحي شده در تمام صفحات مشابه هم مي باشد ولي امکانات نرم افزاري براي خريد متفاوت از هم مي باشد.

نمايش عکس محصول در صفحه اختصاصي محصولات در طراحي سايت ديجي کالا

طراح سايت ديجي کالا سعي کرده است در قسمت راست صفحه عکس بزرگي را از محصول نمايش دهد. عکس هاي بيشتر محصول را نيز در پايين عکس قرار داده است. کنار عکس دکمه نمايش ۳d و فيلم از عکس نيز وجود دارد. همه اين موارد در طراحي سايت ديجي کالا براي راحتي کاربر و معرفي بيشتر محصول ديده شده است.
در طراحي صفحه اختصاصي محصول سايت ديجي کالا، در کنار عکس محصول امکان انتخاب رنگ، انتخاب گارانتي، انتخاب فروشنده، قيمت به همراه تخفيف، امکان مقايسه کردن نيز قرار داده شده است.

پايين تر از اين قسمت شما با يک بخش معرفي نوشتاري محصول مواجه هستيد که اطلاعات دقيق و جامعي را براي کاربران درج کرده است تا کاربران در نهايت آگاهي خريداري کنند هرچند سايت ديجي کالا امکان مرجوع را پس از ۷ روز هم براي کاربران فراهم آورده است.

بخش نقد و بررسي، مشخصات فني، نظرات کاربران، پرسش و پاسخ و اينفوگرافي در طراحي سايت ريجي کالا براي صفحه اختصاصي محصول پيش بيني شده است.
در اين صفحه طراحي سايت ديجي کالا، يک اسلايدشو براي معرفي کالاهاي مشابه اين محصول نيز وجود دارد که يک ايده بازاريابي آنلاين و در لحظه براي معرفي محصولات مشابه است. استفاده از عکس هاي خوب و تخصصي در طراحي سايت ديجي کالا پيش بيني شده است تا کاربران محصولات را با بهترين کيفيت ببينند.

 

طراحی سایت دیجی کالا

 

امکان جستجوي هوشمند در طراحي سايت ديجي کالا

شما به محض وارد شدن در صفحه اول سايت ديجي کالا امکان جستجوي هوشمند را داريد. در طراحي سايت ديجي کالا بخش جستجو به صورت کاملا هوشمند طراحي شده و خيلي فراتر از يک بخش جستجو در سايت هاي فروشگاهي ديگر است.

تکنولوژي استفاده در اين بخش جستجو ajax مي باشد. شما با تايپ يک کلمه در کادر جستجوي سايت ديجي کالا، سايت چهار بخش را براي انتخاب به شما معرفي مي کند. گروه کالا ، محصولات ، ويديوها ، اخبار مرتبط.

بخش جستجوي هوشمند پياده شده در طراحي سايت ديجي کالا يکي از بهترين بخش هاي طراحي سايت ديجي کالا مي باشد و واقعا خلاقيت بالايي در اين طراحي بکار برده شده است.

بخش مقايسه کردن در طراحي سايت ديجي کالا

در طراحي سايت ديجي کالا امکان مقايسه دو محصول با هم و يا محصول بيشتر تا تعداد ۴ محصول فراهم آمده است.

شما مي توانيد يک مشخصه خاص محصول را با محصول ديگر مقايسه کنيد و يا اينکه يک مقايسه کلي را انجام دهيد که شامل مشخصات فني و غيره مي باشد.

فيلترينگ هوشمند محصولات در طراحي سايت ديجي کالا

در طراحي سايت ديجي کالا امکان فيلترينگ محصولات براي جستجوي راحت تر نيز وجود دارد. در حقيقت در طراحي سايت ديجي کالا پيش بيني هاي لازم براي اينکه يک کاربر بتواند فيلترهاي بيشتري را براي پيدا محصول نظرش اعمال کند صورت گرفته است.

در طراحي سايت ديجي کالا اين فيلترينک بصورت دو قسمت عمودي (ستون عمودي سمت راست) و افقي (قسمت بالاي محصولات) پيش بيني شده است.

فيلتر عمودی سمت راست در طراحي سايت ديجي کالا

در قسمت ستون سمت راست، فيلتر بر اساس قيمت ، بر اسا نوع ، بر اساس سازنده و بر اساس رنگ مي باشد. در طراحي سايت ديجي کالا به گونه اي پيش بيني شده است که شامل با تيک زدن هر کدام از اينها بتوانيد انتخاب هاي خود را دقيق تر و تخصصي تر نمايدد و از ديدن کالاهاي نامرتبط پرهيز نماييد.

فيلتر افقي بالاي محصولات در طراحي سايت ديجي کالا

اين فيلتر پيش بيني شده در طراحي سايت ديجي کالا در حقيقت فيلتر بر اساس مشخصات فني محصول است. به عنوان مثال فرض کنيد شما تصميم به خريد گوشي موبايل داريد. اين فيلتر پيش بيني شده در طراحي سايت ديجي کالا به شما امکان مي دهد که شما انتخاب هاي خود را بر اساس تعداد سيم کارت، حافظه داخلي ، شبکه هاي ارتباطي، رزولوشن عکس ، سايز صفحه نمايش و ويژگي هاي خاص محدود نماييد.

در اين جا امکان نمايش بر اساس نزولي و يا صعودي و غيره نيز وجود دارد.

ما در اينجا در مورد طراحي سايت ديجي کالا و مشخصه هاي فني آن با شما صحبت کرديم. ما سعي کرديم برخي از ويژگي هاي مهم استفاده شده در طراحي سايت ذيجي کالا را براي شما بيان کنيم. ويژگي هايي که اکثر افراد خواهان هستند. اين ويژگي ها واقعا براي يک سايت فروشگاهي امتياز مثبت و خوبي است ولي ما بايد به ياد داشته باشيم که شما هميشه بايد بر اساس نيازهاي خود دنبال امکانات در سايت خود باشيد. به عنوان مثال اگر شما براي چند قلم کالا تصميم به طراحي سايت گرفته ايد فکر نکنم که نيازي به فيلترهاي هوشمند و يا امکان جستجوي هوشمند را داشته باشيد. ولي طراحي قالب گرافيکي زيبا نياز شما مي باش

درخواست هاي مشتريان براي طراحي سايت فروشگاهي مشابه با طراحي سايت ديجي کالا ما را بر آن داشت تا بارها و بارها سايت ديجي کالا را به لحاظ فني و مامکاناتي بررسي کنيم و امروز مجال آن را داشتيم تا تجربيات خودمان را در خصوص درخواست براي طراحي سايت ديجي کالا و نيز بررسي مشخصه هاي طراحي سايت ديجي کالا براي شما بنويسيم تا از آن استفاده نماييد.

ما به شما پيشنهاد ميکنيم به جاي آنکه دنبال طراحي سايت ديجي کالا باشيد، سعي کنيد بر اساس نياز خودتان سايت فروشگاهي مختص خودتان را طراحي کنيد، چرا که شايد يک روز خود شما هم يک ديجي کالاي ديگر باشيد.

بي شک يک طراحي سايت مشابه طراحي سايت ديجي کالا به لحاظ هزينه گران خواهد بود ولي شايد شما بگوييد اشکال ندارد و بخواهيد آن را پرداخت کنيد ولي به ياد داشته باشيد که لزوما داشتن يک سايت بزرگ و با امکانات زياد مثل سايت ديجي کالا تضميني بر موفقيت فروشگاه شما نمي باشد. اينکه سايت ديجي کالا امروز بزرگ است و درآمد بالايي دارد حاصل نبوغ و خلاقيت مالکان آن مي باشد که يک روز را طراحي سايت ديجي کالا استارت يک کسب و کار اينترنتي را زدند که امروز بزرگترين فروشگاه اينترنتي ايران است.

در صورتي که شما درخواست يک طراحي سايت فروشگاهي را داريد و علاقمند به نوع طراحي سايت ديجي کالا نيز مي باشيد نگران نباشيد، ما مي توانيم براي شما طراحي سايت فروشگاهي مشابه با طراحي سايت ديجي کالا را انجام دهيم هرچند که پيشنهاد ميکنيم براي صرفه جلوگيري از اسراف هزينه ها از برخي از امکانات سايت ديجي کالا بپرهيزيد. هرچند اگر شما اصرار نماييد ما مي توانيم براي شما مشابه طراحي سايت ديجي کالا را انجام دهيم.

براي مشاوره ، اقدام و سفارش طراحي سايت با ما تماس بگيريد.

طراحی سایت وب نوش