لینک دهی داخلی | سئو داخلی سایت

لینک دهی داخلی | سئو داخلی سایت : یکی از مراحل اولیه و اصلی  در سئو سایت سئو داخلی (on-pageseo) وب سایت است .که مهمترین فاکتورسئو داخلی لینک دهی داخلی می باشد. در روش سئو محتوا بهترین راهکار استفاده از لینک های داخلی برای تقویت سئو سایت است. بنابراین باید بعد از طراحی سایت برای بهینه سازی وب سایت لینک های داخلی بین محتوا را نیز چک کنیم تا درست و دقیق استفاده شده باشد.

اما چرا لینک های داخلی وب سایت اهمیت دارند ؟

گوگل ابزاری به عنوان کراول (خزنده ها) دارد که در تمام صفحات وب می لغزد و ریز به ریز محتوا را جستجومی کند در حین این کار اگر با لینکی برخورد کند وارد صفحه وب مربوط به آن لینک می شود. و آن صفحه را نیز کراول می کند و این کار تا پایان متن ادامه دارد. کراول ها به پاراگرافهای انتهایی و ابتدایی اهمیت بالایی می دهند چرا که شروع مقاله و نتیجه گیری از اهمیت بالای برخوردا است. کراول ها با جستجو در محتوا آن ها را ایندکس می کنند و در نتیجه موتور جستجو بر اساس اندوخته های این کراول ها به صفحه وب امتیاز خاصی می دهد . و این صفحه در نتایج جستجو ایندکس می شود .  در برخی از موارد این صفحه در بالاترین نتایج دیده می شود ولی در برخی مواقع نیز به دلیل سنگین بودن کلمات کلید در نتایج ضعیف و در صفحات دور ایندکس می شود. برای اینکه صفحات در نتایج بهتری دیده شوند باید بهترین نوع لینک دهی داخلی را انتخاب کنید. و آن بدین صورت است که شما باید کراول ها و خزنده های گوگل را به مدت زمان زیادی در وب سایت خود بچرخانید . استفاده از لینکهای تو درتوی مفید در بین صفحات وب سایت بهترین گزینه است.

 

لینک دهی داخلی

 

تذکر

از ایجاد لینک های حلقه ای در بین صفحات جدا خوداری نمایید . این کار باعث گیج شدن کراول های و ربات های جستجوگر می شود و در نتیجه به صفحات که دارای لینک حلقه هستند اعتبار نمی دهد.

اهمیت لینک های داخلی برای نگه داشتن کاربر در وب سایت ؟

روال بالا در مورد اینکه شما بهتر است کراول های موتور جستجو را در وب سایت خودتان به درستی حرکت دهید . برای کاربران نیز اهمیت دارد توجه داشته باشید که کاربر وقتی در مورد مطلبی می خواهد تحقیق کند . وقتی در گوگل سرچ می کند وارد یکی از صفحات وبی می شود که در نتایج بالا آمده است .با مطالعه مطلب به لینکی برخورد می کند که برای ادامه مطلب حاظر باید وارد آن شود (این اتفاق بیشتر در صفخات آموزشی اتفاق می افتد که به هم ربط دارند). این کار باعص می شود تا کاربر مدتها در وب سایت شما بگردد و نتیجه مطلوبی هم برایش داشته باشد .

توجه داشته باشید

کاربران را نباید زیاد گیج کنید چرا که از وب سایت شما خسته می شوند و در نتیجه زودتر از وب سایت خارج می شوند که این برای سئو سایت زیان آور است . و موجب می شود تا Bounce rate وب سایت بالا رود .

توجه

برای اینکه لینک ها برای کاربران و کراول های موتور جستجو راحتر دیده شوند آنها را با ساتفاده از تگ های شاخص بکار ببرید. مثل strong یا اتلیک کردن با استفاده از تگ em به جای I و ….

رعایت چند نکته  مهم در رابطه با لینک دهی داخلی

هرچند قانونی برای لینک دهی داخلی ارائه نشده است ولی استانداردی برای کراول ها و هم چنین کاربر پسند بودن وب سایت وجود دارد که اینها باعث می شوند که نباید بیش از اندازه صفحه وب را لینک باران کنیم.

اگر هر چیزی را بیش از اندازه تکرار کنیم اهمیت خود را از دست می دهد.

توجه داشته باشید که اگر  به صفحه وب از یک وب سایت دیگر لینک داده شود . اعتبار آن لینک به لینک ههای داخلی نیز اعمال خواهد شد بنابر این در صورت نیاز به لینک داخلی حتما استتفاده کنید.

لینک های داخلی را نیز بهتر است با کمات کلیدی انجام دهید.

لینک های داخلی به مطالب را می توانید به صورت :

۱-    آخرین مطالب
۲-    پربازدیدترین مطالب
۳-    مطالب مرتبط
۴-    مهمترین لینک ها
۵-    لینک های برتر
۶-    و…

نتیجه گیری در رابطه با لینک دهی داخلی

سئو فاکتورهای ریز زیادی دارد که با رعایت تمام این موارد شما بهترین نتیجه را خواهید گرفت . شاید در دید اول به نظر برسد که لینکدهی داخلی تاثیر زیادی برای سئو سایت نداشته باشد ولی توجه داشته باشید که گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگری به هر یک از صفحات وب سایت شما رتبه ای خاص می دهد پس سعی کنید این رتبه در بالاترین نتایج باشد تا تاثیر زیادی برای سئو سایت داشته باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تولید محتوا وهمچنین سئو و بهینه سازی وب سایت می توانید با مشاوره سئو وب نوش در تماس باشید.

با وب نوش بهترین راهکار را برای سئو وب سایت خود تجربه کنید .

 

منبع : طراحی سایت وب نوش