مشاوره طراحی سایت : شاید شما قبلا برای تبلیغ کسب و کار خود دست به دامن یکی از سایت هایی همچون سایت آگهی، سایت تبلیغاتی، سایت خبری و یا غیره شده اید تا با گذاشتن یک تبلیغ و یا بنر و یا حتی ایجاد یک صفحه اختصاصی محدود، شما را به کاربرانشان معرفی کنند ولی هیچکدام از اینها حضور موثر و پایدار در اینترنت نبوده است.

 

طراحی سایت
داشتن یک وب سایت اولین گام برای ورود به دنیای اینترنت و حضور پایدار در آن می باشد. یک وب سایت همانند یک دفتر مجازی می تواند بصورت ۲۴ ساعته و در تمام فصول و سالها شما را معرفی کند و بدون آنکه نیازی به شما باشد تمام خدمات شما و محصولات و حتی خود شما را به کاربران معرفی کند. مثل تمامی نرم افزارهایی همچون نرم افزارهای مالی و حسابداری، یک سایت نیز یک نرم افزار تحت وب می باشد که بر روی یک سرور نصب و راه اندازی می شود و هر کسی می تواند با تایپ آدرس سایت آن را ببیند. فقط ببیند.
یک سایت را می توان با زبان های برنامه نویسی مختلفی نوشت و یا اینکه از سیستم مدیریت محتوا و یا فریم ورک برای راه اندازی آن استفاده نمود که هر کدام معایب و مزایای خود را دارد، فارغ از اینکه سایت خود را با چه و چگونه طراحی میکنید داشتن یک وب سایت برای یک شرکت یک مزیت بزرگ است.
یک وب سایت بعد از طراحی نیاز به یک مدیر دارد تا بتواند مطالب و محتوای آن را بروزرسانی کند و مطالب لازم از جمله خبرها و یا محصولات جدید را در آن قرار دهد. تا یادمان نرفته باید بگوییم که وب سایت ها به دو دسته کلی سایت استاتیک و سایت داینامیک تقسیم میشوند و تفاوتشان در داشتن و یا نداشتن پنل مدیریت است.

هرچند سایت های استاتیک دیگر به ندرت طراحی میشوند ولی بازهم کارفرمایانی هستند که تنها نیاز به طراحی چند صفحه مختصر دارند و در همچین مواقعی برای صرفه جویی در وقت و هزینه بهتر است سایت استاتیک طراحی شود. مزیت بزرگ سایت داینامیک پنل مدیریت آن است که کارفرما را برای ورد اطلاعات و بروزرسانی مستقل از طراح و یا برنامه نویس خود می کند.

همه اینهایی که گفتیم تنها اصل و اساس تقسیم بندی وب سایت ها  می باشد در حالی که شما در یک طراحی خوب نیاز به رعایت پارامترهای مختلفی دارید. شما برای یک طراحی مناسب و متناسب با نیازتان بایستی در مورد خواسته ها و نیازهایتان مطالعه کرده و آن را با طراحتان در میان بگذارید.

در مورد امکانات مورد نیاز سازمانی تان، فرم های اینترنتی، نحوه نمایش اطلاعات تماس و درباره شما و گواهینامه ها و … و از همه مهمتر گرافیک سایت فکر کنید و با طراحتان در میان بگذارید، فقط یادتان باشد که در مورد گرافیک وب سایت هیچ وقت به طور کامل به طراحتان اعتماد نکنید مخصوصا اگر انسان خوش ذوقی باشید. ولی بخاطر داشته باشید که طراحان سایت بواسطه شغلشان قبل از شما احتمالا یک سایت در زمینه کاری شما طراحی کرده اند و یا طرح های گرافیکی استاندارد روز دنیا را دیده اند ولی با اینحال سعی کنید همواره در طرح گرافیکی حرف آخر را خودتان بزنید و اجازه ندهید طرحی به شما تحمیل شود. خجالت را هم کنار بگذارید و در نهایت احترام نظر خودتان را باطراح مطرح کنید تا کارتان تمام شود. این همه اصرار ما بخاطر این است که بعد از تحویل وب سایت این شما هستید که شاید روزانه چندین بار آن را ببینید و اگر سایت طرح دلخواهتان را نداشته باشد به مرور از آن دلسرد خواهید شد.

کارکرد سالم سایت، سبکی و سرعت لود بالا، الزامات بعدی برای یک سایت می باشد، از اینها نیز غافل نشوید. چرا که بعدا شما را به دردسر خواهد انداخت. در این زمینه می توانید نمونه کارهای قبلی طراحتان را ببینید.

زیبایی سایت شما باید توام با نظم باشد، نظم یک سایت در دسترسی راحت و سریع کاربران به همه بخش های سایت شما موثر می باشد که اصطلاحا به همچنین وب سایتی، کاربرپسند و یا یوزرفرندلی می گویند.

یک مساله مهم در سایت های امروزی سازگاری آن ها با گوشی های هوشمند و تبلت هاست، با توجه به استفاده همگانی از گوشی های هوشمند بایستی سایت شما رسپانسیو باشد. بنابراین در زمان سفارش، طراحی سایت رسپانسیو را از طراحتان بخواهید.

پارامترهای بسیار زیادی وجود دارد که برای شما و سایتتان مهم هستند و شما به مرور در زمان طراحیی و یا بعد از ان با آنها روبرو خواهید شد ولی آنها نمی توانند مشکل جدی را به وجود آورند. ما سعی کردیم تمامی الزامات یک سایت خوب را به شما معرفی کنیم، همه اینها باعث میشود سایت شما به لحاظ تجاری موفق باشد ولی با اینحال اگر نیاز به مشورت بیشتر در این زمینه باشید همین حالا میتوانید از این لینک برای ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و یک وقت ملاقات را برایتان هماهنگ کنند.