طراحی سایت آموزشی : شاید شما یک متخصص در یک زمینه کاری و حرفه ای باشید که بخواهید در کنار کار اصلی خود، کار آموزشی را به صورت مجازی و در فضای اینترنت انجام دهید. خیلی قبل ترها شاید شما می توانستید با استفاده از وبلاگ نوشته های خود را منتشر کنید و علاقمندان شما را یافته و از محتوای بلاگ شما استفاده کنند ولی همه می دانیم که وبلاگ ها علیرغم تمام خدمتی که به دنیای وب و اینترنت کردند ولی کاستی هایی را داشتند که کاربران به سمت طراحی سایت رفتند تا بتوانند نیازهای خود را پوشش دهند. اگر شما به دنبال طراحی سایت آموزشی هستید با ما همراه باشید.

برای چه به دنبال طراحی سایت آموزشی هستید؟

یک طراحی سایت آموزشی می تواند با هدف های مختلفی انجام شود ولی بیشتر صاحبان همچنین وب سایت هایی به دلایل زیر اقدام به طراحی سایت آموزشی کرده اند.

۱٫ برخی از صاحبان وب سایت های آموزشی صرفا بر اساس علاقه خود اقدام به طراحی سایت کرده اند تا بتوانند تخصص خود را در قالب مطالب آموزشی به کاربران انتقال دهند و در ایتدای امر هیچ چشمداشت مادی از این کار نداشته اند و هدفشان صرفا نشر دانش بوده است.

۲٫ برخی از مالکین سایت های آموزشی با هدف معرفی خود به کاربران اقدام به طراحی سایت نموده اند تا بواسطه داشتن یک سایت آموزشی به بیشتر شناخته شدن خود کمک کنند و از طریق بروزرسانی مکرر و انتشار مطالب جدیدتر در سایت آموزشی خود بتوانند کاربران را با خود آشناتر کنند و در نتیجه بتوانند در محیط واقعی زندگی آموزش ها را با کسب درآمد ادامه دهند و یا پروژه ای سفارش بگیرند.

۳٫ برخی از افراد طراحی سایت آموزشی را از آن رو انتخاب میکنند که بتوانند جزوات و مستندات ارزشمند خود را در کنار این آموزش ها به فروش برسانند و یا اینکه حتی برای عضویت در سایت آموزشی خود وجهی را دریافت کنند.

انگیزه های مختلف و زیادی غیر از ۳ مورد بالا هم می تواند دلیلی برای اقدام به طراحی سایت آموزشی باشد ولی به خاطر داشته باشید که شما به هر دلیل اقدام به طراحی سایت آموزشی نمایید سایت شما می تواند پس از مدتی به عنوان یک مرجع در زمینه تخصصی خودش شناخته شود به شرطی که شما استانداردهای لازم را رعایت کنید.

 

طراحی سایت آموزشی

 

برخی مشخصه هایی که شما باید در طراحی سایت آموزشی رعایت کنید

۱٫ طراحی قالب گرافیکی زیبا و ساده

۲٫ ایجاد دسته بندی های منظم برای مطالب سایت

۳٫ ایجاد بخش اخبار حوزه (این بخش کمک می کنند که کاربران زمان بیشتری را نیز در سایت شما صرف کنند و اخبار کاملا تخصصی را نیز بخوانند)

۴٫ ایجاد امکان تهیه فایل pdf مطالب و یا پرینت آن

۵٫ ایجاد بخش مخصوص مدیا (صوت و تصویر) و امکان پخش آن

۶٫ ایجاد بخش ارتباط با شما از طریق فرم های مناسب

۷٫ ایجاد بخش تازه ترین مطالب منتشره

۸٫ ایجاد بخش معرفی مراکز و یا وب سایت های مرجع در حوزه تخصصی سایت

۹٫ ایجاد بخش کتابخانه برای نسخه الکترونیکی کتابها و امکان دانلود آن

۱۰٫ ایجاد بخش تماس با شما و درج تمامی مسیرهای ارتباطی

سایت آموزشی کاربرانی را به سمت خود میکشد که علاقمند آموزش هستند و مطالب تخصصی را دنبال میکنند. مهم نیست شما با چه انگیزه ای اقدام به طراحی سایت آموزشی کرده اید. ما به شما پیشنهاد میکنیم در سایت خود یک بخش را برای فروش فایل ها و یا مستندات مفید پیش بینی کنید، در حقیقت در داخل سایت خود، یک طراحی سایت فروشگاهی را نیز انجام دهید. داشتن فروشگاه اینترنتی در سایت خود می تواند شما را به درآمد برساند هرچند که شما نخواهید فقط فروشگاه باشید.

سعی کنید استانداردهای لازم را در این طراحی سایت رعایت کنید و بدانید که اگر شما به عنوان یک شخص بخواهید همچین سایتی را راه اندازی کنید و موفق شوید علاوه بر اینکه صاحب یک سایت مرجع میشوید می توانید شخص خودتان را برندسازی کنید و به درآمد نیز برسید چه از طریق فروش در سایت، چه آموزش غیرمجازی و چه گرفتن سفارش پروژه.

شما پس از طراحی سایت آموزشی بی شک برای افزایش بازدید سایت تان نیاز به سئو سایت نیز خواهید داشت. سئو سایت آموزشی تان به شما کمک خواهد کرد تا کاربران بیشتری شما را پیدا کرده و ببینند و این همان مسیر برای برندسازی و کسب درآمد شماست

 

هم اینک شما می توانید برای سفارش طراحی سایت آموزش با ما تماس بگیرید.